تجارت

حضور ۱۴ شرکت گردشگری ایرانی در نمایشگاه فیتور

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران گفت: امسال در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۱۴ شرکت گردشگری از ایران حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران در نشست هم اندیشی با خبرنگاران که ظهر روز شنبه ۲۵ دی ماه در سالن اجتماعات این کانون برگزار شد، گفت: ما برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم که هر زمان اجرایی شدند آنها را به اطلاع همه خواهیم رساند اما در روزهای آینده قرار است کانون، مجری برپایی پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا باشد. در این نمایشگاه حدود ۱۴ آژانس، هتل و شرکت گردشگری از ایران حضور خواهند داشت. ما در این رابطه با اتحادیه‌های مختلفی از جمله تورگردانان، هتل داران و… جلسه داشته ایم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که به کانون واگذار شد برگزاری پاویون ایران در همین نمایشگاه فیتور است. من اطلاعی از اینکه چرا برپایی آن به کانون واگذار می شده اطلاعی ندارم. تا اینکه پس از وقفه‌ای دوباره قرار شد کانون آن را برگزار کند این موضوع از ۴۵ روز پیش به ما اطلاع داده شد. این در حالی بود که حتی اسپانیا هم نمی‌دانست آیا برای این نمایشگاه شرکت کننده دارد یا خیر. ما هم نمی‌دانستیم فعالان گردشگری ایران آیا از آن استقبال می‌کنند یا نه اما خوشبختانه بخش خصوصی آمادگی حضور دارد.

صوفی اظهار داشت: تغییراتی در پاویون داریم و از معماری ایرانی اسلامی برای طراحی آن استفاده شده است. امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم این غرفه متفاوت از سالهای گذشته برپا شود. چون برنامه‌های بیشتری برای آن نسبت به گذشته داریم و بخش محتوایی آن زیاد است.

وی افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد مسافرت‌های زمینی بیشتر از هوایی باشد. بنابراین قرار است تفاهم نامه‌هایی در زمینه تسهیلات برای سفرهای زمینی بسته شود. ما می‌خواهیم حوزه اتومبیل رانی را فعال‌تر کنیم. به همین دلیل در اجلاس فیا شرکت کردیم. رالی کشورهای اکو، رالی کشورهای همسایه، رالی چابهار- هند، رالی کشورهای نوروز را در دستور کار داریم. همچنین اگر فضای فیزیکی مناسبی در نمایشگاه گردشگری تهران به ما اختصاص داده شود هر روز برای آن برنامه خواهیم داشت. مانند نمایش اتومبیل‌های کلاسیک، تاریخی و برگزاری مسابقات رالی.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران ادامه داد: صدور ویزا برای رانندگان ایرانی در آلمان متوقف شده است. در تردد زمینی با ترکمنستان نیز مشکلاتی داشته ایم که در حال مذاکره در این زمینه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا