اقتصادی

حرکت زیگزاگی شاخص تا شب عید

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی خود در هفته پایانی بهمن ماه شاهد حرکت زیگزاگی شاخص کل بود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۸۴۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۱۸ واحدی عدد ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۱۱۶و احد کاهش به رقم ۹۷۷ هزار و ۴۱۵ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۷۰ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۳ میلیارد و ۶۷۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۲۹۷ هزار و ۵۰۴ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با یک واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد دست یافت.

در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۷۰۳ میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای «ومعادن» با ۶۹۳ واحد و «نوری» با ۲۲۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی «شتران» با ۲۸۴ واحد و «خودرو» با ۲۲۶ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، آخرین روز کاری بورس تهران در هفته پایانی بهمن ماه ۱۴۰۰ امروز در حالی با استارت مثبت شاخص کل بورس آغاز شد که هنوز بازار به نیمه ساعت معاملات خود نرسیده دوباره نوسانی شد و در سرازیری عرضه‌های بی هدف مسیر زیگزاگی خود را ادامه داد.

بازار سهام هر چند طبق سنت هرساله در مواجه با روزهای پایانی سال، تمرکز خود را بر صنایع و سهم‌های عمدتاً بازار دومی بویژه در گروه پرداخت و رایانه می‌گذارد اما در شرایط فعلی با نیم نگاهی به وضعیت بازارهای جهانی در روزهای آینده، همچنان منتظر تعیین تکلیف برخی تصمیم سازی ها در حوزه ارز و اقتصاد کلان بویژه نرخ بهره بانکی و همینطور اصلاحات بودجه سال آینده است که با چاشنی مذاکرات هسته‌ای مخلوط شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا