اقتصادی

حذف امضاهای طلایی در حوزه صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حذف امضاهای طلایی در حوزه صنعت را ضروری خواند و گفت: وزارت صمت با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی به دنبال رفع این معضل است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، علی رسولیان در هفته گذشته در مراسم تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه حذف امضاهای طلایی در حوزه صنعت یک ضرورت از سوی وزارت صمت تلقی می‌شود، ابراز کرد: این وزارتخانه با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی به دنبال رفع این معضل است.

وی افزایش سهم اشتغال در صنعت را دیگر سیاست وزارت خانه صمت دانست و تاکید کرد: افزایش تجارت خارجی از دیگر نکاتی است که در زمینه تولیدات کشور دنبال می‌شود.

رئیس شهرک‌های صنعتی کشور و معاون وزیر صمت با بیان اینکه صنایع مشکلاتی از قبل فقدان نقدینگی دارند، گفت: کاهش سهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله مشکلاتی است که واحدهای صنعتی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

رسولیان با بیان اینکه کمبود نقدینگی برای تأمین سرمایه در گردش به دلیل تورم دیگر مشکلات واحدهای صنعتی کشور است، گفت: پایین‌بودن نفوذ فناوری در تولیدات و فرسودگی ماشین آلات، بدهی بانکی و همچنین نبود بهره وری کامل از دیگر موانع تولید صنعتی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در نظر گرفته شده که می‌تواند در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع مفید باشد، بیان داشت: استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در استان از جمله اهداف این طرح محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا