اقتصادی

جلوگیری از نیمه‌خامفروشی بوتان با پتروشیمی تازه تأسیس در ماهشهر

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پتروشیمی گفت: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا بندر ماهشهر در زنجیره بوتان تعریف شده و با راه‌اندازی این طرح، از خام‌فروشی بوتان جلوگیری و همه نیازهای کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صدا و سیما، حسن عباس زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا که امروز در حضور رئیس‌جمهوری به بهره برداری رسید، با توجه به بررسی‌های انجام‌شده درباره نیازهای کشور و طرح‌های راهبردی صنعت پتروشیمی تعریف شده و این طرح راهبردی ذیل طرح انیدرید مالئیک، با استفاده از خوراک بوتان پتروشیمی بندرامام که در گذشته به‌صورت نیمه‌خام صادر می‌شد، اجرا شد.

عباس زاده افزود: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن تفکیک بوتان، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، با اتکا به توان ساخت داخل و بهره‌گیری از دانش شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران داخلی و استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی، به میزان بیش از ۷۰ درصد موفق شدیم این طرح را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

عباس زاده در ادامه گفت: با راه‌اندازی این طرح، از خام‌فروشی بوتان جلوگیری شده و قرار است این محصول ارزشمند به نقاط مختلف جهان هم صادر شود، رقم اشتغال این طرح، در زمان اجرا حدود ۱۵۰ نفر مستقیم و در زمان بهره‌برداری حدود ۱۲۰ نفر خواهد بود که تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم هم ایجاد می‌کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت اسمی این طرح، پیش بینی می‌شود، ۴۰ میلیون دلار در سال، درآمد نصیب کشور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا