فوتبال ایرانورزش

جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش برای استقلال و پرسپولیس

مهلت کوتاه کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه های استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین حکم مارک ویلموتس دغدغه اصلی این روزهای فدراسیون فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا شب گذشته دو نامه به فدراسیون فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت حرفه‌ای سازی باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس اعلام کرد.

AFC در نامه ارسالی خود به فدراسیون فوتبال ایران ضمن تشکر از تلاش‌های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره عدم تطابق موارد ارسالی با شکایت‌های بازیکنان داخلی و همچنین بلا تکلیفی درباره وضعیت مالکیت این باشگاه‌ها سوالاتی را مطرح کرد و از فدراسیون فوتبال خواست پاسخ این نامه‌ها را همراه با موارد عملی مذکور صرفا ظرف مدت پنج روز به این نهاد بین‌المللی در آسیا اعلام کند.

در نامه محرمانه AFC به فدراسیون فوتبال ذکر شده است در صورتی‌که مشکلات مالکیتی و مالی (بابت نامه‌ها و شکایت‌های بازیکنان پیشین) تا عصر دوشنبه هفته بعد حل نشود هر دو باشگاه طبق قوانین کمیته مسابقات لیگ قهرمانان حذف شده و باشگاه‌هایی دیگر به عنوان نماینده ایران همراه با فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت؛ نامه‌ای که در اختیار حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون قرار گرفته تا او جلسه‌ای اضطراری با شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در اصفهان داشته باشد.

مسئولان فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات هیأت فوتبال استان اصفهان در این شهر به سر می‌برند و قرار است سفر کاری خود را تا عصر امروز به پایان رسانده تا بدون از دست دادن وقت درباره پاسخ فوری به AFC اقدام کنند. عزیزی خادم قصد دارد صبح فردا در صورت امکان به دیدار حمید سجادی وزیر ورزش رفته تا آنها راهکاری را برای حل این مشکل پیدا کنند.

جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش برای استقلال و پرسپولیس

همچنین راهروهای فدراسیون فوتبال در انتظار اعلام حکم مارک ویلموتس بود اما خبری از دادگاه عالی ورزش تا ظهر امروز نبود تا فدراسیون‌نشینان همچنان برای دریافت این نامه اضطراب داشته باشند. گفته می شود صدور رای این پرونده بازهم به تعویق افتاده است.

عزیزی خادم امیدوار است دادگاه CAS با توجه به دفاع فدراسیون فوتبال بخشی از حکم اولیه فیفا را درباره میزان بدهی ایران به سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کاهش دهد.

طبق این رأی فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت 6 میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ یورو به سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی شده که با سود سالیانه پنج درصد همراه است.

روزهای پر استرس برای فوتبال باشگاهی و ملی ایران در حالی دوباره فرا رسیده است که مسئولان پیشین فدراسیون و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درباره آن سکوت اختیار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا