توپ و تور

جسارت سرمربی تیم ملی والیبال/ تبعات استفاده بی‌رویه از ستاره‌ها

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران باید با جسارت، رویه تیم‌های باشگاهی‌اش را در سطح ملی ادامه دهد تا در المپیک پاریس محصولش را درو کند.

به گزارش ناظم نیوز، مصدومیت ستاره‌های تیم ملی نگرانی بزرگی برای کادر فنی تیم ملی در آستانه سال پرترافیک والیبال به وجود آورده است. لیگ ملت‌ها، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان سه رویداد مهم و جدی برای بهروز عطایی، سرمربی آینده دار تیم ملی والیبال است.

عطایی که بازیکنان زیادی به والیبال ایران معرفی کرده است برنامه بلند مدتی برای تقویت تیم ملی در نظر دارد و سال جدید را با حضور در سه رویداد مهم در حالی محک خواهد خورد که با چالش جدی مصدومیت ستاره‌ها مواجه است.

علی اصغر مجرد، میثم صالحی و جواد کریمی سه آسیب دیده جدی تیم ملی هستند که به احتمال بسیار لیگ ملت‌ها را از دست خواهند داد و در صورت بهبود مصدومیت پس از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت باید در دو رویداد دیگر شرکت کنند.

مصدومیت بخش اجتناب ناپذیر ورزش قهرمانی است اما فشار مضاعف و به کارگیری مداوم از بازیکنان در تمام رویدادها یکی از عواملی است که تأثیر بسیاری در افزایش این مصدومیت‌ها دارد و ملی پوشان ایرانی به دلیل حضور مداوم در تمامی رویدادها پس از مدتی دچار آسیب دیدگی‌های طولانی مدت می‌شوند.

صابر کاظمی و بردیا سعادت از دیگر ستاره‌های جوان تیم ملی به شمار می‌روند که آنها نیز با مصدومیت‌های جزئی دست به گریبان هستند. صابر کاظمی، ملی پوش ارزشمند و آینده دار تیم ملی که سال گذشته به طور فشرده در خدمت تیم ملی و تیم‌های باشگاهی بود این روزها در تیم شهرداری ارومیه کم فروغ و خسته در مسابقات لیگ برتر ظاهر شده است که یکی از دلایل آن فشار مضاعفی بود که به این بازیکن در رویدادهای مختلف وارد شد.

خستگی و عملکرد دور از انتظار کاظمی در مرحله پلی آف می‌تواند زنگ خطری جدی برای تیم ملی باشد چرا که اگر این بازیکن ریکاوری روحی، ذهنی و جسمی نداشته باشد دست تیم ملی و سرمربی خالی‌تر از گذشته خواهد شد.

توجه ویژه به سلامت روحی و جسمی بازیکنان حلقه مفقوده این روزهای والیبال ایران است که باید با تدوین برنامه جدی و منظم به آن پرداخت. بازیکنان و استعدادهای والیبال سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند که نباید سوخت شوند.

امید می‌رود بهروز عطایی که در تیم‌های باشگاهی‌اش، با جسارت بهای زیادی به چهره‌های ناشناخته می‌دهد و بازیکنان زیادی به والیبال ایران معرفی کرده است در تیم ملی نیز همین رویه را ادامه دهد تا در المپیک پاریس دست تیم ملی پیش از پیش باز باشد و نگرانی‌ها برای آسیب‌های احتمالی شکل نگیرد و دیگر شاهد استفاده پیش از اندازه از بازیکنان در تمامی رویدادها نباشیم. والیبال ایران سرمایه انسانی بسیاری دارد که با جسارت سرمربی تیم ملی می‌توانند شکوفا شوند و بذری که امروز کاشته شود در المپیک پاریس درو کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا