آموزش و پرورش

جزئیات طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت بدنی رایگان و فعالیت ورزشی دانش آموزان به همراه پدر و مادر بدون پرداخت هزینه از اهداف مدنظر در این طرح است.

صادق ستاری فرد، در حاشیه مراسم آزادسازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز در خصوص طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی، افزود: ۴ هزار مجموعه ورزشی داریم که متعلق به مردم است. قانون اساسی هم به صراحت بر این موضوع تاکید دارد که باید این مجموعه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد. اصل دهم قانون اساسی بر این موضوع تاکید دارد که همه برنامه‌ها باید خانواده محور باشد.

وی ادامه داد: تربیت بدنی رایگان و فعالیت ورزشی دانش آموزان به همراه پدر و مادر بدون پرداخت هزینه از اهداف مدنظر در طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش است. رویکرد سند تحول نیز بر همین اساس است که ما به سمت غنی سازی محیط‌های ورزشی با رویکرد تربیتی حرکت کنیم. تلاش می‌کنیم در فاز اول تا پایان هفته آینده در ۱۰ استان و تا پایان سال تحصیلی در سراسر کشور آئین آزادسازی مجموعه‌های ورزشی اجرایی شود. اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، مجموعه‌های ورزشی استان خود را شناسایی و به مدارس معرفی می‌کنند مدارس هم به دانش آموزان و خانواده‌های آنان مجموعه ورزشی مختص آنان را به آنان اعلام می‌کند.روزهای آخر هفته، روز پنجشنبه مادران و دختران و جمعه پدران و پسران از این طرح استفاده می‌کنند.

ستاری فرد یادآور شد: در فاز بعد در سال ۱۴۰۱ به سمت فضای مدارس می‌رویم و محوطه‌های مدارس را در اختیار خانواده‌ها و دانش آموزان قرار می‌دهیم؛ چون مدارس ما باید محله محور باشند، مدارس باید کانون تربیتی محله باشند، مدارس باید کانون پیشرفت یک محله قرار گیرند. اینها تاکیداتی است که در سند تحول به آن اشاره شده است. بر همین اساس ان‌شاالله حیاط و امکانات ورزشی مدارس را آزاد می‌کنیم تا خانواده‌ها به همراه فرزندان شأن بدون هیچ هزینه‌ای آخر هفته‌ها در مدارس یا مجموعه‌های ورزشی محل خودشان حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا