اقتصادی

جزئیات افزایش درآمد دولت از مالیات بر ثروت

ناظم نیوز: درآمد مالیاتی دولت از محل «مالیات بر ثروت» در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است، درحالی که دولت از این محل در شش ماهه نخست سال جاری ۸۴۶۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش ناظم نیوز، مالیات بر ثروت یکی از منابع دآمدی دولت است که شامل مالیات ارث، مالیات اتفاقی، مالیات نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام، مالیات نقل‌وانتقال املاک، مالیات حق تمبر و اوراق بهادار، مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان)، مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی و شخصی گران قیمت و درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه می‌شود.
بر این اساس، آمارها حاکی از آن است که میزان مالیات «ارث» در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۹۰۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۱۶۵۸ میلیارد تومان است. درآمد دولت از مالیات «اتفاقی» در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۴۷ میلیارد تومان بوده است. دولت از محل مالیات «نقل و انتقال سرقفلی» در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۸۹ میلیارد و ۱۹ میلیون تومان و در ۱۰ ماه ۱۹۹۳ میلیارد تومان درآمد داشته است
مالیات «نقل و انتقال سهام» در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹۷۰ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۴۴۶۴ میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته است. درآمد دولت از محل مالیات « نقل و انتقالات املاک» در شش ماهه نخست سال جاری ۲۱۹۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۴۰۱۴ میلیارد تومان بوده است. دولت از محل مالیات «حق تمبر و اوراق بهادار» در شش ماهه نخست سال جاری ۹۸۳ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۱۸۳۴ میلیارد تومان درآمد داشته است.
“مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان)» در شش ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان و در ۱۰ ماه نیز ۲۳ میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته است.
درآمد دولت از محل «مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی و شخصی گران قیمت» تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۸۱ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان و تنا پایان دی ماه نیز ۴۲۲ میلیارد تومان بوده است و در نهایت دولت از محل «درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه» در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸۵ میلیون تومان و در ۱۰ ماهه نیز بیش از یک میلیارد تومان درآمد داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا