تجارت

جذب ۲۰۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای در صنعت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از فراهم شدن فرصت جذب ۲۰۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای در یکی از صنایع خبرداد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برنامه هفتم توسعه، از اعلام آمادگی یک گروه صنعتی برای جذب بیش از ۲۰۰۰ نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه‌ای خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه در ۳۱ استان کشور، ارتباط مؤثر با بنگاه‌های اقتصادی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی است عنوان کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری نیز با برخی از گروه‌های صنعتی منعقد شده و فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه‌های مأموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، افزود: منابع دولتی پاسخگوی نیاز تجهیز بیش از ۳۴۰۰ کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور نیست.

صالحی عمران افزود: از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و متوسط به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است، لذا پس از حضور مؤثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل‌های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های در سراسر واحدهای تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه‌های موفق این دانشگاه بوده که در آغاز مسیر آن قرار داریم.

صالحی عمران با اشاره بر نامگذاری بخش خصوصی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: این موضوع به تمامی حوزه‌ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد نیاز نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، ۵۷۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه هزینه شده است و لزوم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی «فنوحر» برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل‌های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا