تجارت

جامعه هتلداران ستون خیمه‌های گردشگری در کشور هستند

ناظم نیوز: وزیر میراث‌ فرهنگی در نشست با هیئت‌ مدیره جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه این جامعه ستون خیمه‌های گردشگری در کشور هستند، گفت: مواضع ما برای تاسیسات گردشگری عملیاتی، صریح و همگراست.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نشست سید عزت‌الله ضرغامی با اشاره به پیشرفت‌های جامعه هتلداری در ایران در سال‌های اخیر یادآور شد: پیشرفت جامعه هتلداری و رضایت‌مندی مردم از خدمات هتلداران هدف جدی ما است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: برای مبارزه با بروکراسی منفی و رویه‌های غلط و نادرست هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهم.

ضرغامی افزود: در تصمیم‌گیری‌های من مطالعه و بررسی کارشناسی درباره هر موضوعی برای به صفر رسیدن خطاها و پیشرفت حداکثری حوزه‌های مأموریتی وزارتخانه، جدی است. چنانچه به نظر قطعی کارشناسی برسم اقدام می‌کنم.

وی اضافه کرد: در بررسی کارشناسی موضوعات حوزه هتلداری نظرات تک تک اعضای تشکل را بررسی خواهم کرد و نسبت به رفع موانع و مشکلات و احیای صنعت گردشگری تصمیم می‌گیرم.

در ادامه این نشست رئیس و اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران نیز به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود پرداختند و موضوعات مرتبط با این حوزه را با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میان گذاشتند.

درخواست تلاش‌های جدی برای احیای صنعت گردشگری که از سال ۹۸ با شیوع  کرونا و بلایای طبیعی آسیب جدی دیده است یکی از موضوعات مهمی بود که در این جلسه از سوی اعضای هیئت‌مدیره جامعه هتلداران ایران مطرح شد.

واکسینه شدن صد درصدی نیروی انسانی هتل‌های سراسر کشور، تسهیل مجوزها و لزوم نظارت وزارتخانه بر اماکن اقامتی غیرمجاز، تفویض اختیارات برخی موضوعات به بخش خصوصی، لزوم توسعه تبلیغات رسانه‌ای برای توسعه صنعت توریسم در ایران با تجارب و تخصص مهندس ضرغامی، درخواست امهال جریمه‌های بیمه‌ای، توسعه سفر ارزان و اسکان همه اقشار جامعه در مناطق گردشگری، بازنگری قوانین و آئین‌نامه‌های قدیمی و سند راهبردی گردشگری و به روز رسانی با شرایط امروز، ارائه تسهیلات برای بازسازی، نوسازی، تجهیز هتل‌ها در تمام استان‌ها، آموزش‌های حرفه‌ای برای تمام دست‌اندرکاران گردشگری در وزارتخانه و مدیران و معاونان استان، اجرای تعرفه حامل‌های انرژی برای تأسیسات گردشگری، تشکیل صندوق توسعه گردشگری و تعیین تکلیف هتل‌های نیمه ساخته و بلاتکلیف در استان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی هیئت‌مدیره جامعه هتلداران ایران در حضور مهندس ضرغامی مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا