کشتی،زرمیورزش

تکرار ماجرای المپیک ریو این بار در توکیو

ناظم نیوز: بر اساس رنکینگ اعلام شده، کیمیا علیزاده و ناهید کیانی در دور نخست بازی های المپیک رودرروی یکدیگر قرار می گیرند.
ناهید کیانی به عنوان تنها بانوی تکواندوی ایران توانست در وزن 57- کیلوگرم سهمیه بازی های المپیک را کسب کند. او که از طریق مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا المپیکی شده بود، شرایط چندان خوبی در رنکینگ جهانی ندارد و به همین دلیل در میان همه نفرات حاضر در این وزن در رده آخر قرار گرفته است.
از سوی دیگر در یک اتفاق غیرمنتظره، طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک کیمیا علیزاده به عنوان یکی از اعضای تیم پناهجویان زیر پرچم المپیک سهمیه حضور در توکیو را کسب کرد. در واقع برخلاف معمول رقابت های وزن 57- کیلوگرم تکواندوی بانوان در المپیک به جای 16 نفر با حضور 17 نفر برگزار می شود.
این اتفاق در واقع به ضرر ناهید کیانی شد چون او در رده آخر رنکینگ المپیکی ها قرار داشت و حالا باید یک مسابقه بیشتر از سایر رقبا انجام دهد.
ناهید کیانی که مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی و مدال برنز بازی های آسیایی را در کارنامه دارد، می خواهد برای دومین دوره تکواندوی زنان ایران را صاحب مدال المپیک کند، اما در ابتدای این راه باید مدال آور قبلی را از پیش رو بردارد
از آنجایی که طبق جدول مسابقات تکواندو در المپیک، قرعه کشی برای رویارویی نفرات حاضر صورت نمی گیرد و همه چیز طبق رنکینگ انجام می شود، ناهید کیانی باید به عنوان نفرهفدهم رنکینگ با کیمیا علیزاده به عنوان نفر شانزدهم رنکینگ روبرو شود.
این نبرد در دور اول مسابقات بین دو تکواندوکار ایرانی از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بود و شاید برای هر دو نفر یک رقابت خاص به حساب بیاید. کیمیا علیزاده که در المپیک ریو تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران را کسب کرده، حالا بعد از گذشت 5 سال با توجه به مهاجرت خود باید در برابر یک ایرانی در المپیک بایستد.
البته این برای اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد و در المپیک ریو نیز مهدی خدابخشی در همین رشته تکواندو برابر میلاد بیگی قرار گرفت که با پرچم آذربایجان در این رویداد شرکت کرده بود. اتفاق خدابخشی در همان مبارزه شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
کیمیا علیزاده که در دقیقه 90 بلیت توکیو را برای خودش رزرو کرده، قصد دارد برای دومین دوره متوالی روی سکوی المپیک برود، اما شاید از شانس بد اوست که در ابتدای این مسیر مجبور به رویارویی با هم تیمی سابق خود خواهد بود!
حالا باید دید در این مبارزه حساس بین دو تکواندوکار دختر ایرانی چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. ناهید کیانی و کیمیا علیزاده بدون شک از سبک مبارزه یکدیگر شناخت دارند و در روزهای آینده روی نقاط ضعف و قوت یکدیگر کار خواهند کرد. برنده این مبارزه هم کار راحتی نخواهد داشت و باید در دور بعدی به مصاف جید جونز نفر یک رنکینگ و دارنده ۲ طلای المپیک برود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا