اقتصادی

توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای شاهرود/ توزیع و مصرف آب مدیریت شود

شاهرود- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شاهرود و همچنین کم آبی در این شهرستان، گفت: توسعه بخش کشاورزی شاهرود با رویکرد مجتمع‌های گلخانه ای در دستور کار است.

به گزارش ناظم نیوز، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان با بیان اینکه شاهرود ظرفیت‌های عظیم کشاورزی و تولیدی در این بخش دارد، بیان کرد: برای تقویت بخش کشاورزی باید در راستای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای گام برداشت که این مهم در دستور کار بوده و اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دومین اولویت ما طرح‌های آبیاری نوین و نیز پوشش انهار است تا بتوانیم بهره‌وری در بخش کشاورزی را ارتقا ببخشیم، ابراز کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی باید مسئولان حوزه جهاد کشاورزی به ظرفیت مهم کشاورزی و دامپروری در شرق استان توجه ویژه داشته باشند.

رفع مشکلات مردم

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز ترس و هراس دشمنان، پشتیبانی و حمایت مردم از نعمت ولایت است، ابراز کرد: باید متواضعانه در خدمت مردم بود و برای رفع مشکلات آنان تلاش کرد و ما نیز شانی جز خدمت به مردم برای خودمان قائل نیستیم و لذا معتقد هستیم که مردم به راستی، ارباب هستند و ما رعیت هستیم لذا خالصانه از مدیران نیز می‌خواهیم تا مشکلات مردم را پیگیری کنند.

هاشمی با اشاره به خدمت رسانی به مردم به مثابه یکی از مهمترین ارکان دولت سیزدهم، ابراز کرد: ما معتقد هستیم که برای گوش دادن به حرف مردم تکلیف داریم و لذا باید در مقابل آنان فروتن باشیم.‌

وی با بیان اینکه در راستای این سیاست باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم به راحتی با مسئولان استان صحبت کنند، ابراز کرد: مدیران استان باید به صورت شبانه روزی در سطح استان حضور داشته و به مناطق مختلف سرکشی کنند تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به مردم داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت نیروی انسانی

استاندار سمنان با بیان اینکه باید تلاش و کوشش کرد تا فرصت‌های گردشگری استان را معرفی کنیم، ابراز کرد: باید از ظرفیت سالانه میلیون‌ها زائر رضوی که از استان تردد می‌کنند به خوبی بهره برد از سوی دیگر معتقد هستیم که باید واحدهای صنعتی و تولیدی را تقویت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه می‌بایست برای جذب سرمایه گذار اقدامات جدی را در دستور کار قرار داد، ابراز داشت: خوشبختانه در استان سمنان کوچک‌ترین دغدغه امنیتی نداریم و در زمینه آب نیز باید گفت سه سیاست و مؤلفه بزرگ شامل تأمین، توزیع و مصرف باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه آب و جذب سرمایه گذاری عوامل ایجاد توسعه و اشتغال هستند، گفت: باید قبل از اینها توجه داشت که مکمل فرهنگ، معنویت و اخلاق، مقوله مهم اشتغال است و باید پروژه‌های عمرانی را در صورت امکان و وجود توانمندی، به پیمانکاران بومی استان واگذار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی استان که درخشان است، بهره بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا