اقتصادی

توسعه صادرات غیر نفتی با راه اندازی نماد روبل

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: با عملیاتی شدن معاملات ارزی در نماد روبل، زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و خدمات فراهم شده و هزینه‌های بازرگانی ایران و روسیه تعدیل می‌شود.

ناظم نیوز: امیر هامونی با اشاره به نقش و اهمیت معاملات ارزی «روبل-ریال» در رشد کمی و کیفی تجارت با کشور روسیه گفت که گردش مالی تجارت میان دو کشور، ایران و روسیه نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود که با توجه به توسعه همکاری‌های دو جانبه و علاقمندی صادرکنندگان ایرانی به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی به این کشور، به نظر می‌رسد که حجم وزنی و ارزش ارزی آن در آینده نزدیک افزایش یابد.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی، ادامه داد: ما باید دنبال سازوکارهایی باشیم که مبادلات تجاری و همچنین همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تسهیل و تسریع شود، به همین، دلیل گشایش نماد روبل-ریال زمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه به ویژه در زمینه تسویه وجوه جهت مبادلات را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اهمیت نقش وجود نماد ارزی مشترک میان دو کشور به ویژه در حوزه توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش جهانگردی، این مساله باعث می‌شود که علاقه مندان سفر به دو کشور بتوانند دسترسی آسان و شفافی از طریق شبکه صرافی کشور برای تسعیر ارز مورد نظرشان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا