اقتصادی

توزیع برنج تا پایان ماه مبارک رمضان

ناظم نیوز: یک مقام مسئول گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کنترل قیمت‌ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دی ماه در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش  ناظم نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون مقدار ۱۷۰ هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه‌های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرار گرفته، افزود: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی در خصوص موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هیچگاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ‌گونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم.

براتعلی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال، ۵۲۸ هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.

وی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تاکنون حدود ۹۰۰ هزار تن دانست.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نیاز سالانه برنج کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که امسال به دلیل خشکسالی ما حدود ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌ایم و نیازمند واردات ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن واردات برنج بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: با وجود واردات برنج ما هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تامین نیاز بازار تا پایان ماه مبارک رمضان نداریم ضمن اینکه روند واردات در سال جدید نیز ادامه دارد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند، گفت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تامین نیاز کشور خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا