نفت و انرژی

توزیع آب از سد ساوه نباید سلیقه‌ای باشد

ساوه- فرماندار ساوه گفت: ضرورت دارد روند اجرای پروژه سد کوچری تسریع شود و توزیع آب از سد ساوه نیز نباید سلیقه‌ای باشد.

به گزارش ناظم نیوز، علی میرزایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به توزیع اعتبارات شهرستان ساوه گفت: جدول توزیع اعتبارات امسال مشخص و سهم هر اداره تعیین و بودجه هر دستگاه نیز ابلاغ شده است. باید در اسرع وقت کار موافقت نامه‌ها انجام شود و تأخیر در بحث تنظیم موافقتنامه‌ها و در بارگزاری مناقصه‌ها در سامانه پذیرفتنی نیست، شهرستان ساوه همان طور که در بحث طرح ملی مسکن موفق عمل کرده در این حوزه نیز باید پیشرو باشد.

وی افزود: کار شوراهای شهر و روستا شروع شده است؛ شورا به عنوان یک نهاد قانونی و نماینده مردم همه ارگان‌ها موظف هستند همکاری لازم برای حل مطالبات مردم با شوراها را داشته باشند، بخشداری و ادارت موظف هستند شوراها و دهیاریها در جهت شفاف‌سازی و کارآمدی امور حمایت کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: عملکرد دانشکده علوم پزشکی در واکسیناسیون کرونا قابل تقدیر است، تسریع در ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه مطالبه به حق مردم است امیدواریم با تخصیص به موقع بودجه و تجهیزات این خواسته به حق مردم ساوه محقق شود.

میرزایی گفت: در ارتباط با طرح تفضیلی و جامع ساوه باید دقت شود بخاطر اینکه سرنوشت ۱۰ سال آینده ساوه به این طرح بستگی دار، بنابراین مشاور آن باید از مراجع ذیصلاح انتخاب شده باشد و به دور از تبعیض و حمایت از شخص و جناحی این طرح را اجرا کند، هر مسکنی که قرار است ساخته شود باید زیرساخت‌های آن در طرح جامع تفضیلی پیش بینی شده و بر مبنای کار کارشناسی باشد.

طرح جامع و تفضیلی شهر ساوه در برخی مناطق مانع توسعه شهر شده است

فرماندار ساوه تصریح کرد: پیمانکار پروژه موظف است ماهیانه گزارش ارائه بدهد، متأسفانه ساخت و سازهای امروز در شهرستان ساوه با طرح جامع ۱۰ سال گذشته همخوانی نداشته، هدف از طرح جامع و تفضیلی باید توسعه شهر باشد ولی متأسفانه در برخی مناطق اجرای این طرح مانع توسعه شهر شده است.

حضور مادر و فرزند در فرمانداری به دلیل نارضایتی از کادر آموزشی پذیرفتنی نیست

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه هستیم بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا احتمال دارد تا پایان سال مدارس به صورت مجازی باشد متأسفانه کیفیت آموزش در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و ارتقا کیفیت آموزشی مطالبه خانواده‌ها است و نباید کسی جامانده از تحصیل در این شهرستان داشته باشیم، در انتخاب مدیران مدارس باید شایسته سالاری مدنظر باشد و مدیران مدارس با پرهیز از نگاه سلیقه‌ای در ثبت نام براساس قانون ثبت نام انجام دهند. حضور مادر و فرزند در فرمانداری به دلیل نارضایتی از کادر آموزشی پذیرفتنی نیست.

ورود کامیون به داخل شهر از ابتدا مهرماه ممنوع می‌شود

میرزای گفت: زیرساخت‌های شهری متأسفانه تخریب شده به همین منظور از ابتدا مهرماه امسال تردد کامیون از داخل شهر ممنوع می‌شود.

فرماندار ساوه گفت: در بیشتر شهرهای استان تنش آب داریم و شهرستان ساوه نیز از این قاعده مستثنی نیست برای حفظ منابع آبی در شهرستان ساوه دو اقدام اساسی ضروری است، نخست اینکه روند اجرای پروژه سد کوچری تسریع شود و اینکه مدل توزیع آب از سد برنامه محور باشد و تبعیض در توزیع آب پذیرفتنی نیست و برای سال آبی شهرستان باید ذخیره آب داشته باشیم که در صورت کاهش بارش مشکلی در تأمین آب به وجود نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا