توپ و تور

تنیس را نقره‌داغ کردند/ شعار حمایت سر دادند و بودجه‌مان را گرفتند

دبیر فدراسیون تنیس گفت: منتظر تشویق و حمایت بودیم اما قبل از سال جدید چیزی جز استرس و سرخوردگی نصیب‌مان نشد و نقره‌داغ شدیم.

به گزارش ناظم نیوز، فرزین ضیاآذری ضمن اشاره به برداشت میلیاردی از حساب فدراسیون تنیس، اظهار داشت: کمترین انتظارمان این بود که بعد از عملکرد فوق‌العاده تنیسورهای جوان دختر و پسر ایران در تورنمنت‌های خارجی، مورد تشویق و حمایت‌های بیشتری قرار بگیریم اما قبل از عید چیزی جز استرس و سرخوردگی نصیب‌مان نشد و نقره‌داغ شدیم.

وی افزود: وزارت ورزش و وزارت اقتصاد می‌توانستند حمایت‌های بیشتری از ما داشته باشند اما متأسفانه در آخرین روزهای سال، با توجه به نتایج درخشان تیم‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال پسران و دختران در مسابقات مقدماتی دیویس‌کاپ جوانان و رقابت‌های آسیایی، احتمال لغو اعزام این تیم‌ها به تورنمنت‌های پیش‌رو قوت گرفت و کابوس‌ها به واقعیت نزدیک شده است. شاید هم سازمان امور مالیاتی با مسدود کردن حساب‌های فدراسیون تنیس و برداشت میلیاردی از آن، بابت مالیات سال‌های گذشته، به دنبال آن بود که نشان بدهد عزمی راسخ برای ارتقای ورزش کشور دارد!

دبیر فدراسیون تنیس با انتقاد از سیاست وزارت ورزش ادامه داد: وزارت ورزش برای فدراسیون تنیس در این راه، آرزوی موفقیت کرده و حمایت لفظی خود را به اثبات رسانده که احتمالاً با این شرایط، قرار است با نوع تفکر دوستان در مورد آینده تنیس آشنا شویم. فدراسیونی فاقد زمین، بودجه و حمایت‌های کامل این روزها ظاهراً مرز شاخص‌های حمایتی و مدیریتی در ورزش جابجا شده و تنیس به عنوان ورزشی که باید سوبسید و یارانه دریافت کند تا باعث کیفیت جامعه ورزش کشور شود، مجبور است بار مالیاتی به دوش بکشد. از سوی دیگر، انتظار داشتیم معاون قهرمانی که خودش با مشکلات عدیده در ورزش حرفه‌ای آشناست، بیشتر از اینها به فدراسیون تنیس کمک کند. در زمان معاونت مهدی علی‌نژاد، نهایت حمایت‌ها و کمک به فدراسیون‌ها در جهت حل این مسائل را شاهد بودیم.

وی افزود: اتفاقاً آقای پولادگر ارتباطات ورزشی و غیرورزشی گسترده‌ای دارند و خودش در دوران ریاست بر فدراسیون، تجربه حمایت از سوی علی‌نژاد را لمس کرده و در چنین شرایطی باید به کمک فدراسیون‌ها بیایند. بالاخره معاونت قهرمانی ۵۳ فدراسیون را مدیریت می‌کند که ایشان از نزدیک با تمام مشکلات یک فدراسیون آشنا بوده و حالا که نیاز به حمایت بیشتری داشتیم، باید به کمک‌مان می‌آمد، درست مانند شکل و رویه‌ای که علی‌نژاد دنبال می‌کرد و اجازه نمی‌داد فدراسیون‌ها احساس تنهایی و ناامیدی کنند. امیدواریم که پولادگر بتواند این چالش‌ها را حل کند.

ضیاآذری همچنین گفت: وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کرده تا با دریافت پول اجاره‌بها بتواند حقوق کارمندان خود را پرداخت کند. در این وضعیت، فدراسیون‌ها مجبورند با یک معضل بزرگ به نام عدم وجود امکانات رایگان دست و پنجه نرم کنند. در این میان، چه فدراسیونی بهتر از تنیس به دلیل گسترش کرونا، فعالیت سایر رشته‌ها به کمترین حد خود رسید اما تنیس به دلیل فاصله بازیکنان در زمین و نوع سخت‌افزاری که دارد، با حاشیه امنیت بیشتری مواجه بود و فعالیتش ادامه یافت.

دبیر فدراسیون تنیس در پایان گفت: در چنین وضعیتی، آنها اماکن تنیس را اجاره می‌دهند و هر روز هم باعث گران‌تر شدن اجاره‌بهای زمین‌ها می‌شوند. ظاهراً متولیان امر قصد دارند زمین‌های تنیس باشگاه انقلاب را چند تکه کنند تا در رقابت بیشتر، به قیمت بالاتری اجاره دهند. با این شرایط، باید گفت ورزش تنیس در سطح قهرمانی هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا