اقتصادی

تنها بانکی هستیم که کفایت سرمایه مثبت ۱۰ درصد داریم

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در حالی که برخی بانک ها کفایت سرمایه منفی ۶۰ درصد دارند، تنها بانکی هستیم که این شاخص را به مثبت ۱۰ درصد رسانده ایم.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از بانک مسکن، محمود شایان در تشریح عملکرد بانک، با بیان اینکه ما در کشور طی ۲۰ سال گذشته بانکی را سراغ نداریم که کفایت سرمایه آن بالاتر از عدد ۱۰ باشد، عنوان کرد: در تلاش هستیم با اقداماتی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، کفایت سرمایه بانک مسکن را تا پایان سال به رقمی برسانیم که در سطح بین الملل بی‌سابقه باشد. در داخل کشور نیز تنها یک یا دو بانک هستند که بالاترین میزان کفایت سرمایه را تا حدود ۳ یا ۴ درصد دارند اما در بانک مسکن این میزان به بالاتر از ۱۰ درصد رسیده است. این در حالی است که برخی بانک‌ها حتی تا ۶۰ درصد هم در زمینه کفایت سرمایه منفی هستند.

شایان یکی دیگر از اقدامات مهم بانک مسکن را مساله NPL عنوان کرد و افزود: امروز می‌توانیم این خبر خوب را بدهیم که خالص NPL بانک در ادامه روند نزولی خود پس از کسر سود معوقه به ۶.۴ درصد تا پایان دی ماه رسیده است.

وی ادامه داد: کارهایی که امروز در بانک انجام شده همگی به صورت عملیاتی و طی یک روند رو به رشد انجام شده است. ما امروز شاهد هستیم که ترازنامه اصلاح شده و به صورت عملیاتی زیان بانک کاهش پیدا کرده است.

عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال از ترازنامه بانک اصلاح شده و این عدد کمی نیست. چراکه در طول ۱۰ سال گذشته در بانک مسکن بی‌سابقه بوده است. این مساله با هماهنگی دستگاه‌های مختلفی چون قوه قضائیه، بانک مرکزی، سپاه و برخی نهادهای نظارتی طی چند ماه صورت گرفت و نهایتاً وقتی نفس راحتی کشیدیم که مجمع عمومی فوق‌العاده بانک که متشکل از ۷ وزیر است، این عملیات ما را تأیید کردند.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: امروز بهترین موقعیت برای پیشرفت بانک مسکن فراهم شده چرا که دولت تمام قد پای کار این بانک ایستاده است. امروز امکان ندارد چیزی را از مجموعه دولت بخواهیم و آنها دریغ کنند. باید از این فرصت خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری بهترین بهره را برده و به این نعمت الهی ببالیم.

وی در ادامه به افزایش سود عملیاتی بانک اشاره کرد و گفت: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکرد عملیاتی بانک ناشی از مقایسه عمده درآمد عملیاتی یا همان درآمد تسهیلات، با عمده هزینه‌های عملیاتی یا همان هزینه سود پرداختی به سپرده مشتریان، مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش سود عملیاتی بانک در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سود عملیاتی بانک در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال بوده و این سود در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا