گردشگری

تمدید مهلت ارسال آثار به رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی

مهلت ارسال آثار به نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش ناظم نیوز، مهلت ارسال آثار به نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی تا پایان تیرماه تمدید شد

فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و نقش فعالان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در حفاظت از تنوع زیستی و فرهنگی، تولید محصولات صنایع‌دستی با رویکرد توسعه پایدار، فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی (گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان) منتشر شده است.

معرفی و ترویج شهرها، روستاهای جهانی و ملی منطقه جغرافیایی و فرهنگی جنگل‌های هیرکانی و طراحی محصولات جدید منطبق با رویکرد توسعه پایدار، استفاده خردمندانه از منابع طبیعی و حمایت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی و جانوری، تعامل پایدار انسان و طبیعت در هنرهای سنتی و صنایع‌دست، اتخاذ رویکرد توسعه پایدار در تجاری‌سازی، بسته‌بندی و تقویت ارزش افزوده محصولات صنایع‌دستی و هنرهای دستی، تأکید بر ارزش و کاربردی‌سازی دانش بومی دوستدار طبیعت در تولید محصولات هر منطقه و تولید محصولات بومی صنایع‌دستی جوامع محلی جنگل‌های هیرکانی با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ بومی از دیگر اهداف نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی به‌شمار می‌رود.

آثار باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق‌شده باشد. مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار، وجود متمایز صنایع‌دستی از لحاظ توجه به محیط زیست، حفاظت از فرهنگ بومی، استفاده از دانش بومی سازگار با طبیعت، اصالت و کاربرد خلاقانه است.

تمامی علاقه‌مندان و فعالان مرتبط در سراسر کشور می‌توانند تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ در فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی شرکت کنند و نتایج برگزیدگان هفته دوم مرداد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود. همچنین به پنج اثر برگزیده به رسم یادبود جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس http://www.mcth.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه‌های این رویداد ملی در استان تهران به شماره ۶۱۰۶۳۰۰۰ داخلی ۴۱۸ و ۲۹۹ و در استان گیلان به شماره ۳۳۶۱۸۴۵۷ داخلی ۱۴۳ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا