تجارت

«تل‌ماسه» و «ونوم» گیشه بین‌المللی را به تسخیر خود درآوردند

فیلم های «تل‌ماسه» و «ونوم» به فروش خوبی در گیشه بین‌المللی دست یافتند و فروش «زمانی برای مردن نیست» هم در باکس آفیس خارج از آمریکا از ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری ناظم به نقل از ورایتی، فیلم «تل‌ماسه» دنیس ویلنوو توانست در صدر باکس آفیس بین‌المللی قرار بگیرد و در آخر هفته‌ای که به اتمام رسید از ۷۵ بازار جهانی ۴۷.۴ میلیون دلار کسب کند.

این فیلم علمی‌تخیلی که بر پایه رمان فرنک هربرت ساخته شده است، بهترین عملکرد را در چین داشت و توانست در افتتاحیه خود ۲۲ میلیون دلار بفروشد. البته این رقم به نسبت بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان کمی ضعیف بود.

«تل‌ماسه» همچنین در آخر هفته‌ای که گذشت ۷.۵ میلیون دلار در بریتانیا، ۳.۴ میلیون دلار در کره، ۲ میلیون دلار در مکزیک و ۱.۳ میلیون دلار در لهستان فروخت. به این ترتیب رقم فروش آن در خارج از آمریکای شمالی به ۱۸۰ میلیون دلار رسید و با ۴۰ میلیون دلاری که در آخر هفته در آمریکا فروخت و از انتظارها فراتر رفت، مبلغ کل فروش جهانی آن ۲۲۰ میلیون دلار شد.

با این وجود، با توجه به اینکه بودجه ساخت فیلم رقم عظیم ۱۶۵ میلیون دلار بود، «تل‌ماسه» هنوز راه زیادی برای رسیدن به مرحله سوددهی دارد. این فیلم علاوه بر اکران در سینماها به صورت آنلاین هم از طریق سرویس استریمینگ اچ‌بی‌او مکس در دسترس هواداران قرار گرفت.

دنیس ویلنوو گفته می‌خواهد قسمت دوم آن را هم بسازد اما هنوز مشخص نیست که رقم فروش آن برای صدور اجازه ساخت قسمت بعدی کافی باشد.

قسمت دوم «ونوم» هم توانست با ادامه فروش خوب خود از مرز ۳۵۰ میلیون دلار فروش جهانی بگذرد.

این فیلم با نقش‌آفرینی تام هاردی ۳۸.۳ میلیون دلار دیگر از ۵۳ بازار خارجی کسب کرد و به این ترتیب فروش آن خارج از آمریکای شمالی به ۱۷۰ میلیون دلار رسید. این در حالی است که این فیلم هنوز در نیمی از بازارها اکران نشده و قرار است به زودی به استرالیا و ژاپن هم برسد.

فیلم جیمز باند «زمانی برای مردن نیست» تبدیل به دومین فیلم هالیوودی شد که توانسته در دوران پاندمی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کند. نخستین فیلمی که این کار را کرد قسمت جدید «سریع و خشمگین» بود که با ۵۴۳ میلیون دلار فروش خارج از آمریکا، کار خود را با ۷۱۶ میلیون دلار فروش جهانی به پایان ببرد.

«زمانی برای مردن نیست» ۳۳ میلیون دلار دیگر از ۷۲ بازار جهانی کسب کرد و فروش بین‌المللی‌اش به ۴۰۵ میلیون دلار رسید. با احتساب فروش در آمریکای شمالی، رقم کل فیلم به ۵۲۵ میلیون دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا