آموزش و پرورش

تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش/توجه به ارکان تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌ها و تغییرات ما در راستای تحول بنیادین، تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، یوسف نوری، ظهر سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: درود می‌فرستیم به ۳۶ هزار دانش آموزش شهید و ۴ هزار معلم شهید، امیدواریم که در راه شهدا قدم برداریم.

وی افزود: گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها بنا بر مشارکت دستگاه‌ها مردم و تعامل سازنده تمام ارکان جامعه اسلامی است.

نوری بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و تغییرات ما در راستای تحول بنیادین تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش تبدیل به دغدغه ملی نشود، به جایی نخواهیم رسید.

نوری تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش یک نظام تک ساحتی است اما نکته مهم این است که در هر کشور تغییر و سرمایه گذاری از آموزش و پرورش شروع می‌شود چراکه یک دستگاه مولد و انسان ساز است.

وی گفت: ما مبانی شوراها را داریم؛ یکی از راه‌های مهم بهره گیری از شوراها برای رسیدن به اهداف متعالی است.

نوری خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در دو بعد سیاسی و اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نتایج خوبی داشته است اما منظور از مشارکت حضور مؤثر در حوزه‌های غیر تدارکی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مبانی دیگر مشارکت فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: خانواده، حکومت، رسانه و بخش غیر دولتی از ارکان مهم تعلیم و تربیت هستند.

نوری با اشاره به اینکه اگر این ارکان را داشته باشیم عدالت آموزشی محقق خواهد شد اظهار کرد: امروزه نهادهایی با بهره گیری از بخش غیردولتی شامل سازمان مردم نهاد تمام زیرساخت‌های کشور را فراهم کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شوراها نقش اساسی در زمینه تمرکز زدایی و توجه به ارکان آموزش و پرورش دارد. نوری بیان کرد: مدیریت شوراها باید به شکلی باشد که به اهداف تربیت نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: امروز شوراها نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارند؛ در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از معلمان و دانش آموزان بالای ۱۱ سال دو دوز واکس را تزریق نمودند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تأخیر در بلوغ اجتماعی دانش آموزان جدی است و اگر مدارس همچنان مجازی باشد ساحت زیستی تربیتی دانش آموزان فراهم نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از این از ظرفیت شوراها استفاده کنیم و بدانیم که آموزش و پرورش بدون حمایت‌های مردمی که همان شوراهای استان‌ها است، اهدافش محقق نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا