اقتصادی

تعیین تکلیف مالیات بر خانه‌های خالی تا ۱۰ شهریور

ناظم نیوز: بر اساس اطلاعاتی که به سازمان امور مالیاتی از خانه‌های خالی واصل شده و برای مالکان نیز پیامک مربوط به خانه خالی ارسال شده است، برخی مؤدیان معترض بودند که مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به این اعتراض‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش ناظم نیوز، معاون درآمدهای سازمان مالیاتی گفت: تا ۱۰ شهریور فهرست نهایی خانه‌های خالی مشمول مالیات آماده می‌شود.
به گزارش صدا و سیما، محمدتقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی اطلاعات حذفی فهرست ۵۱۵ هزار واحد مسکونی خالی را که برای آن‌ها پرونده مالیاتی تشکیل شده به سازمان مالیاتی می‌دهد و این سازمان برای موارد باقی مانده، برگه مطالبه مالیات صادر می‌کند.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در توضیح بیشتر درباره بانک اطلاعاتی مربوط به مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بر اساس اطلاعاتی که به سازمان امور مالیاتی از خانه‌های خالی واصل شده و برای مالکان نیز پیامک مربوط به خانه خالی ارسال شده است، برخی مؤدیان معترض بودند که مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به این اعتراض‌ها در نظر گرفته شد.
وی افزود: از کسانی که عدم پذیرش دارند خواست با ورود به سامانه سازمان مالیاتی، عدم پذیرش را اعلام کنند و در آنجا به سامانه راه و شهرسازی هدایت می‌شوند و در آنجا امکان اصلاح اطلاعات خود را خواهند داشت.
پاکدامن تأکید کرد: برای همه کسانی که پیامک مالیات واحد مسکونی خالی رفته و معترض هستند این امکان هست که از طریق درگاه سازمان، عدم پذیرش بزنند و اطلاعات را در سامانه وزارت راه و شهرسازی به روز رسانی کنند چون بعد از ۱۰ شهریور این امکان نخواهد بود و اعتراضات در فرایند دادرسی بررسی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا