اقتصادی

تعمیر ۷۵۰۰ منزل زلزله‌زده در مسجدسلیمان/ بهسازی بافت‌های فرسوده

مسجدسلیمان- رئیس بنیاد مسکن از تعمیر هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده در مسجدسلیمان و بهسازی سایر بافت‌های فرسوده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، اکبر نیکزاد ظهر امروز جمعه ضمن بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان و پروژه جابه‌جایی مناطق آلوده به نفت و گاز گفت: در این راستا باید بازسازی تعدادی از واحدها را در قالب تخریب و نوسازی و برای تعدادی دیگر نیز تعمیرات انجام می‌شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: در بحث تعمیرات واحدهای مسکونی زلزله‌زده در مسجدسلیمان باید تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد تعمیر می‌شد که با تسهیلات در نظر گرفته شده کار به اتمام رسید و مردم نیز در واحدهای مذکور مشغول زندگی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص بحث تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده در مسجدسلیمان باید تعداد یک هزار و ۴۰۰ واحد نوسازی می‌شدند که از این بین ۸۶۰ واحد در محل خودشان باید تخریب و نوسازی می‌شد که این کار نیز انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: همچنین ۵۴۰ واحد دیگر باید بنا به دلایل مختلف جابه‌جا می‌شدند که برای مکان در نظر گرفته شده آنها کار کارشناسی – فنی همراه با طراحی سایت و تفکیک قطعات انجام شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای نیرورسانی و زیرساخت‌های این شهرک هزینه و در مراحل نهایی است، گفت: مراحل سفت‌کاری ۵۴۰ واحدی که باید ساخت‌وساز می‌شد، به اتمام رسیده و در حال انجام نازک‌کاری هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: به دنبال این هستیم که یک وام تکمیلی برای این شهرک در نظر گرفته شود تا بعد از ابلاغ به متقاضیان پرداخت شود تا آنها امکان به اتمام رساندن واحدها را داشته باشند.

وی در ادامه به مسئله جابه‌جایی ساکنان در منطق آلوده به نفت اشاره کرد و خبر داد: برای جابجایی واحدهایی که در مناطق آلوده به نفت بودند با همکاری وزارت نفت و سایر مسئولان باید ۴۹۵ واحد مسکونی بهسازی می‌شدند که این کار حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دو ماه آینده کار آنها تمام و به مردم تحویل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تأکید بر اینکه برای بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در مسجدسلیمان باید کار اساسی انجام شود، گفت: در جلسه برگزار شده قرار بر این شده تا بعد از انجام مطالعات کارشناسی افتتاح پروژه‌های انجام شده با شروع عملیات بهسازی بافت‌های فرسوده مسجدسلیمان همراه باشد.

کد خبر 5306886

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا