تجارت

تعطیلی پرضرر صنعت سینما/سینماداران اردبیل نیازمند حمایت جدی هستند

اردبیل- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی صنعت سینما، فعالان این حوزه در استان اردبیل نیاز مبرمی به حمایت دارند.

ناظم نیوز: سعید نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به روزهای سخت صنعت پرطرفدار سینما در کشور اشاره و اظهار کرد: ما روزهای سختی را در ابتلای جامعه به کرونا شاهد هستیم و به صورت مرتب بسته شدن سالن‌های سینما نگرانی اهالی خونگرم سینما و دوستداران آن را رقم زده است.

وی به نقش سینماها در ماندگاری هنر نمایشی نیز اشاره و اضافه کرد: در مسیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی نقش سینماها یک نقش پررنگ و برجسته است و برای زدودن چهره غبار از این مسیر توسعه باید به سینماها توجه بیشتری شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اجرای برنامه‌های ویژه به مناسبت روز جهانی سینما در استان اردبیل خبر داد و گفت: از ۲۱ تا ۲۵ شهریور با برنامه‌های متنوع در خدمت اهالی سینما در استان هستیم که در گام اول دیداری را با مدیران سینماهای استان داشتیم و در روزهای آینده نیز نشستی با هنرجویان در سینما جوان اردبیل برگزار خواهد شد.

نوریان افزود: هم اکنون با شرایط خاص سینماها باز است و به شکل محدود مخاطبان می‌توانند از فیلم‌های در حال اکران دیدن کرده و در سالن‌های سینما حضور پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همکاری دو سینمای انقلاب و قدس در اردبیل کمپین «همه همراه سینما» سعی می‌کنند تا نصف بها امروز به علاقمندان ارائه سرویس دهند تا شرایط مطلوب‌تری را در ماه‌های آینده شاهد باشیم.

این مسئول همچنین اضافه کرد: با واکسیناسیون عمومی که در کشور آغاز شده، انتظار می‌رود در دو سه ماه آینده فعالیت سینماها به صورت مرتب و منظم از سر گرفته شود و انتظار می‌رود روزهای امیدبخشی در پیش روی فعالان این حوزه باشد.

نوریان حمایت از سینماداران را ضروری دانست و گفت: سینما که از مخاطبان کمتری در حالت عادی برخوردار بوده در ایام کرونا با بی‌تدبیری‌هایی که از سوی عده‌ای انجام شده، به تعطیلی کشیده شد تا بیش از هر زمان دیگر شاهد اوضاع نامساعد فعالیتی در ایام گذشته باشد.

به گفته وی نباید انتظار داشته باشیم که سینماها با هزینه‌های میلیاردی برای دو سه مخاطب سینما فیلم پخش کند در حالی که سینماداران به هیچ وجه قادر به تأمین منابع اولیه برای عقد قرارداد با تهیه‌کنندگان فیلم‌ها نیستند تا اکران فیلم‌ها را همزمان با سراسر کشور پیش ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا