اقتصادی

تشکیل کارگروه معاونت علمی فناوری با انجمن سازندگان تجهیزات نفت

در جلسه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، مقرر شد برای رفع مشکلات اعضاء چندین کارگروه تشکیل شود.

به گزارش ناظم نیوز، جلسه مسئولین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه تعدادی از معاونین وی در دبیرخانه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزار شد.

در این نشست با در نظر گرفتن این نکته که تعداد زیادی از اعضای انجمن (قریب به ۲۰۰ عضو) دانش بنیان می‌باشند و اکثریت قریب به اتفاق اعضا فعالیت‌های دانش محور را دنبال می‌کنند، براساس نظرات اخذ شده از اعضا مواردی نظیر مشکلات تأمین نقدینگی، اخذ ضمانت نامه از صندوق‌ها، اعتبار ضمانت نامه‌ها نزد حوزه کارفرمایی، ابهام زدایی از تعریف ساخت بار اول، ارزش گزاری بر مالکیت فکری و دانش شرکت‌ها و همچنین ارزیابی شرکت‌های عضو توسط گروه کارگزاری تشکیل شده، توسط انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طبق دستور مساعد معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر گردید موارد در قالب چند کارگروه مورد پیگیری و نهایتاً عملیاتی گردد.

گفتنی است در دیدار گذشته رهبری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، ایشان بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت تأکید کردند و افزودند: صنعت نفت [باید] دانش‌بنیان بشود. ما در زمینه‌ی صنعت نفت دچار عقب‌ماندگی فنّاوری هستیم. برخی از کشورهای منطقه از لحاظ نوع استخراج نفت و فنّاوری‌ای که در این جور جاها به کار می‌رود از ما خیلی جلوترند؛ ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم. به نظر من اگر حالا مثلاً [مسئولین] صنعت نفت از جوانها درخواست کنند و نظرات آنها را بگیرند و کمک‌هایی را که لازم دارند، منعکس کنند به جوانهای دانش‌آموخته و دانشمند و خوش‌استعداد و علاقه‌مند ما، قطعاً [اینها] می‌توانند مشکلات زیادی را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا