تجارت

تشکیل تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور

رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری گفت: کانون صنفی انجمن راهنمایان و جامعه راهنمایان گردشگری کشور دو تشکلی بودند که به تازگی به اجماع رسیدند تا یک تشکل حرفه ای ملی داشته باشند.

محسن حاجی سعید رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری کشور در این باره به خبرنگار ناظم نیوز گفت: پس از ۵ سال تلاش وزارت میراث فرهنگی جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران تشکیل شد و تمامی تشکل‌های راهنمایان از جمله انجمن‌های حرفه‌ای استانی و مناطق آزاد انجمن‌های صنفی در استان‌های فاقد تشکل حرفه‌ای و جامعه راهنمایان ایرانگردی دور هم جمع شدند تا انسجام ملی راهنمایان به واقعیت تبدیل شود.

وی افزود: از این به بعد این نهاد، تنها تشکل ملی متولی امور راهنمایان در وزارت میراث فرهنگی محسوب می‌شود. پس از تصویب این اساسنامه انتخابات هیأت مدیره و بازرسان این جامعه برگزار و منتخبان هیأت مدیره با رأی ۳۰ نفر از اعضای مجمع مشخص شدند. بر این اساس محسن حاجی سعید از استان یزد، (رئیس هیأت مدیره) محمد یزدانی (نایب رئیس) از تهران، سوسن جهرمی از خوزستان، نرجس السادات فقیه از قم، امین عدیلی از اصفهان، وحیده شاپوری (خزانه دار) از البرز، علی صدرنیا و احمد پهلوانی هر دو از تهران به عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند همچنین صدرنیا به عنوان نفر هفتم هیأت مدیره و پهلوانی به عنوان عضو علی البدل اول انتخاب شدند اما لیدا علی نژاد نیز از قزوین به عنوان عضو علی البدل دوم تعیین شد. روناک جمشیدی از کردستان و عماد شیرویس از بوشهر بازرسان اصلی و مجید هاشمی از هرمزگان به عنوان بازرس علی البدل معرفی شدند.

حاجی سعید گفت: تشکیل تشکل ملی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی است و تنها تشکل راهنمایان گردشگری را در کشور نمایندگی می‌کند. بر این اساس دوگانگی که از قبل وجود داشت از بین رفت چون در حال حاضر این تشکل ترکیبی از انجمن‌های حرفه‌ای استانی و مناطق آزاد (که در حال حاضر تنها قشم حضور دارد) و جامعه راهنمایان است. از این به بعد باید انجمن‌های صنفی در استان‌ها انجمن حرفه‌ای تشکیل دهند اعضای جامعه راهنمایان نیز باید عضو انجمن‌های حرفه‌ای استان‌ها شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا