اقتصادی

تخفیف ۹۵ درصدی در واگذاری فضاهای بندری به سرمایه گذاران

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه تخفیف‌های ۹۵ درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران خبر داد.

ناظم نیوز: حسین یداللهی درباره سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل دریایی و توسعه بنادر اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای شفاف سازی فعالیت‌های خود و همچنین جلوگیری از ایجاد انحصار در بخش خدمات بندری و دریایی و ارائه خدمات بهتر در این زمینه و همچنین با این هدف که شرکت‌های سرمایه گذار را با رویکرد توسعه دریا محور در کنار خود داشته باشد، فرآیند ضوابط سرمایه گذاری در بخش دریایی و بندری را بازنگری کرده است.

وی افزود: در همین راستا تلاش شده تا ساختاری ترسیم شود تا از برخوردها و رفتارهای سلیقه‌ای «چه در زمان معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری» و «چه در مرحله انعقاد قرارداد» دور شویم؛ همچنین در آئین نامه ساخت و سازهای متعلق به شرکت‌های سرمایه گذار بخش خصوصی تا هنگام بهره برداری از آنها بازنگری شده که با توجه به اینکه عمده قراردادهای ساخت و ساز در بنادر به صورت B.O.T است، ساختار جدیدی برای مشارکت سرمایه گذار در پروژه‌ها طراحی شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص حمایت از شرکت‌های سرمایه گذار و مشوق‌های مربوطه گفت: سازمان بنادر نسبت به تبیین شناسنامه‌های اراضی و ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در قالب مزایده و فراخوان عمومی که به شفاف سازی بیشتر مزایده‌ها و قراردادها می‌انجامد، اقدام کرده است؛ تلاش شده است تا فضای عدالت محوری و توسعه اقتصاد دریا محور و اشتغال زایی دریایی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بنادر به واگذاری بنادر کوچک سرعت داده؛ به گونه‌ای که طی ۳ ماه اخیر توافق‌های خوبی با شرکت‌های بخش خصوصی شکل گرفته است؛ رویکرد اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه، مردم محور بودن واگذاری هاست؛ سازمان بنادر با ۹۵ درصد تخفیف فضاهای بندری را در اختیار شرکت‌ها قرار داده است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: برای توسعه سواحل مکران، سازمان بنادر تخفیفات خوبی برای سرمایه گذاران در بندر چابهار ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا