جامعه

تخصیص اعتبارات ویژه برای مجموعه میراث‌ جهانی پاسارگاد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تخصیص اعتبارات ویژه در نظر گرفته‌شده برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ناظم به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی جواد واحدی امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ با اشاره اینکه در سفر ریاست‌جمهوری برای محور گردشگری پاسارگاد به تخت‌جمشید و نقش رستم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، گفت: مجموعه پاسارگاد به‌عنوان یک میراث جهانی ارزشمند دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی است و باید با برنامه‌ریزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم آوریم.

او بیان کرد: مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همچون آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همچون نگینی در خاک سرزمین ایران می‌درخشد.

واحدی ابراز کرد: «امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

واحدی افزود: همچنین در سالی که گذشت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت زیرساخت‌های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت: باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و ساماندهی زیرساخت‌های موجود هم زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنیم و هم اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را رونق بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا