اجتماعی

تجلیل هیأت امنای بازار تهران از شهرداری منطقه ۱۲

ناظم نیوز : شهردار منطقه 12 از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری بساط‌گستری و رفع سد معبر در محور 15 خرداد و بازار تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با بیان اینکه پدیده سد معبر و بساط‌گستری باعث اخلال در سلامت روان جامعه، برهم‌زدن زیبایی شهر و نادیده‌گرفتن حقوق شهروندی است، گفت: این پدیده در محور ۱۵ خرداد، حد فاصل سیروس تا گلوبندک از معضلاتی بود که همه‌روزه شهروندان و کسبه با آن دست‌به‌گریبان بودند و سبب انسداد پیاده‌روها و اختلال در کسب‌و‌کار کسبه، رفت‌و‌آمد شهروندان و از‌بین‌رفتن امنیت در این محدوده شده بود.
یزدی، رفع سد معبر را از خواسته‌های به‌حق کسبه و شهروندان برشمرد و افزود: به همین منظور شهرداری منطقه ۱۲ از تاریخ ۲۴ مردادماه با مشارکت شرکت شهربان، جامعه اصناف بازار، شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، پلیس امنیت و یگان امداد فاتب نسبت به جمع‌آوری بساط‌گستران و رفع سد معبر اصناف در این راسته اقدام کرده که با توجه به رضایت کسبه و شهروندان، این طرح تا ساماندهی کامل محور ۱۵ خرداد ادامه داشت.
به دنبال حل معضل بساط‌گستری و سد معبر در محور ۱۵ خرداد، هیأت امنای بازار تهران، طی بیانیه‌ای از شهرداری منطقه ۱۲ تجلیل کرد. در متن این بیانیه آمده است: پس از مدت قریب به یک‌سال، بازار تهران به تعادل و ثبات بازگشت. متأسفانه مدت‌ها شاهد بساط‌گستری و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و انسانی در راسته خیابان پانزده خرداد بودیم؛ معضلی که موضوعاتی همچون، تهدید و ارعاب کسبه و فروش اجناس غیرمجاز و حتی دعواهای منجر به نقص عضو و ایجاد جرح و قتل را در پی داشت؛ لذا طی جلساتی متعدد در چندماه اخیر با حضور فرماندار محترم استان تهران، ستاد ساماندهی و شهردار منطقه ۱۲ و معاونت خدمات شهری منطقه این منطقه، نیروی محترم انتظامی، سرکلانتر و پلیس امنیت کلانتری ۱۱۳ بازار، جامعه محترم انجمن‌های اسلامی و اصناف بازار تهران و منتخبین هیأت امنای بازار تهران، معضلات ایجادشده طرح و بررسی شد و طی اقدامی ضربتی، شاهد برچیده‌شدن بساط‌گستری و جمع‌آوری افراد مذکور بودیم. از خداوند متعال تمنای تندرستی و حسن عاقبت‌به‌خیری و توفیق خدمت برای این عزیزان مسئلت داریم / اجرکم عندلله و من الله التوفیق، هیأت امنای بازار تهران.
به گفته یزدی، روزانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی، عوامل معبربان شهربان و نیروهای یگان امداد فاتب به استعداد بیش از ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سطح محور ۱۵ خرداد مستقرند تا از بازگشت به شرایط قبل توسط عوامل سودجو جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا