اقتصادی

تاخیر در فروش بلیت اربعین، قیمت سفرهای معمول به عراق را بالا برد

در حالی که سازمان هواپیمایی پیش‌تر از ۵ میلیون تومانی بودن هزینه بلیت رفت و برگشت اربعین خبر داده بود، اما تاخیر در فروش بلیت اربعین، موجب شده اکنون بلیت تا دو برابر این رقم به فروش برسد.

به گزارش ناظم نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شده که قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین حداکثر ۵ میلیون تومان باشد؛ ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت‌وگو با مهر، سقف ۵ میلیون تومانی نرخ پروازهای رفت و برگشت اربعین را تأیید کرده بود.

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز دیروز در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی حق ندارند بیش از ۵ میلیون تومان برای رزرو بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین از زائران و مسافران مطالبه کنند.

به گفته محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز، دوره پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر امسال است؛ ضمن اینکه ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت از سوی تعدادی از ایرلاین‌های ایرانی برای ایام مذکور در نظر گرفته شده است.

گفتی است روز اربعین (۲۰ صفر) بر اساس محاسبه مراجع تقلید ایران، ۵ مهر ماه و بر اساس اعلام مراجع تقلید نجف، ۶ مهر ماه خواهد بود که علت آن، ۳۰ روزه بودن ماه محرم امسال در عراق است.

با این حال در حال حاضر برخی شرکت‌های هواپیمایی تا دو برابر این ارقام را از زائران مطالبه می‌کنند.

بررسی‌های میدانی ناظم نیوز حاکی است کیش ایر پرواز ۷ صبح دوشنبه ۲۹ شهریور تهران نجف (رفت و برگشت) را ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌کند.

پرواز ۶ صبح تهران نجف (رفت و برگشت) روز دوشنبه ۲۹ شهریور از سوی معراج ۹ میلیون تومان برای هر نفر تعیین کرده است. همین ایرلاین (معراج) پرواز ساعت ۱۸:۱۵ همان روز (دوشنبه ۲۹ شهریور) به صورت رفت و برگشت را ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

یک ایرلاین اماراتی نیز مسیر رفت و برگشت تهران – نجف برای روز دوشنبه ۲۹ شهریور با اقامت چند ساعته در دوبی را ۱۲ ساعته طی و به قیمت ۲۱ میلیون تومان عرضه کرده است.

ایرلاین قطری نیز بلیت مسیر تهران-دوحه-نجف در روز دوشنبه ۲۹ شهریور را به صورت رفت و برگشت، حدود ۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

همچنین ایرلاین العراقیه نیز تا حدود نرخ ایرلاین‌های ایرانی اقدام به عرضه بلیت پروازهای اربعین به مقاصد فرودگاه‌های بغداد و نجف همراه با تهیه ویزا (روادید) می‌کند.

ضمن اینکه برخی آژانس‌های هواپیمایی همراه با بلیت، شرایط اقامت را هم برای زائران مهیا کرده‌اند که برای مسافرخانه‌های درجه چندم، شبی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و برای هتل‌های معمولی برای هر شب اقامت تا ۱.۵ میلیون تومان هزینه اخذ می‌شود؛ هزینه اقامت در هتل‌های ۴ ستاره یا کمی لوکس‌تر نجف و کربلا هم شبی از ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان است.

در حال حاضر برخی آژانس‌های هواپیمایی اقدام به عرضه بلیت پرواز رفت و برگشت بعلاوه اقامت کربلا و نجف به مدت ۳ شب با هزینه ۱۵ میلیون تومان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا