فوتبال ایرانورزش

تاج: پرونده بازی ایران و لبنان در فیفا باز است

ناظم نیوز: رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید تنها تکلیف مدیر تیم ملی امید که حبیب کاشانی است مشخص شده و برای سرمربی این تیم هنوز صحبت نشده است.

به گزارش ناظم نیوز، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال پس از حضور در هیات فوتبال مشهد و برگزاری مجمع سالانه هیات فوتبال استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر من درست است که صنایع باید با فوتبال ارتباط داشته باشند. مشهد از نظر وسعت حتی ممکن است از اصفهان و کرمان هم بزرگتر باشد. اصفهان دو کارخانه بزرگ به نام فولاد مبارکه و ذوب‌آهن دارد و در کرمان هم صنایع مس و گل‌گهر هستند که در استان کرمان بیشترین تیم در فوتبال وجود دارد. در تمام رده‌های پایه باید این اتفاق رخ دهد و این وظیفه استانداری است. ما نامه‌ای برای VAR به همه باشگاه‌ها و کارخانه هایی که باشگاه دارند، دادیم که اگر در این قضیه کمک نکنند، بازی‌های لیگ برتر را به سمتی می‌بریم که VAR داشته باشد و بعد نباید گلایه وجود داشته باشد که چرا فلان تیم باید در فلان ورزشگاه بازی کند و این قضیه برای استقلال و پرسپولیس هم وجود دارد.
او ادامه داد: می‌دانیم که الآن کسی این قضیه را جدی نمی‌گیرد اما وقتی مجبور کردیم که در زمین دیگر بازی کنند، آن موقع سر و کله همه کارخانه‌ها، نمایندگان مجلس و استانداران پیدا می‌شود که می خواهند پای هوادار را وسط بکشند. کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد و فولاد مبارکه بزرگ نیستند اما شهر مشهد پر از صنایع است و باید مزیت‌های مالی در نظر گرفته شود تا این کارخانه‌ها تیمداری کنند. اگر حقوق فوتبال در فوتبال ما جاری شود، دیگر کارخانه‌ها پول نمی‌دهند و پخش تلوزیونی پول می‌دهد. اگر حقوق شناخته شده فوتبال وارد فوتبال ما شود، همه تیم‌ها رغبت به تیمداری می‌کنند چون این حقوق در فوتبال نیست، بسیاری در تیمداری به مشکل برمی‌خورند. در قانون بودجه باید اتفاقی رخ دهد که این پول در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد تا آن‌ها نیز پول فوتبالی‌ها را بدهند.
رییس فدراسیون فوتبال در خصوص جدیت این فدراسیون برای احقاق حق فوتبال تصریح کرد: فدراسیون کار خود را انجام می‌دهد و اگر بخواهد به تنهایی این کار را انجام دهد، اتفاقی رخ نمی دهد زیرا سال‌هاست که فدراسیون این کار را به تنهایی انجام داده است. به نظر من مجلس باید کمک کند تا فوتبال کشور پیشرفت کند. فدراسیون ماموریت‌هایی دارد که اصلی‌ترین کمک آن به خود ورزش فوتبال است زیرا در دنیا هیچ پدیده‌ای در دنیا مثل فوتبال نیست.
تاج درباره پرونده باز دیدار حاشیه‌ساز ایران و لبنان گفت: بازی ایران و لبنان هنوز پرونده مفتوحی در فیفا دارد. پرونده ما در کمیته انضباطی فیفاست و رییس فیفا فقط می‌تواند آن را به تعویق بیندازد و تاثیر دیگری ندارد و اختیار و صدور حکم تنها با کمیته انضباطی است. اینفانتینو این کمک را قبل از جام جهانی به ایران کرد و حالا کمیته انضباطی فیفا باید در این خصوص حکم صادر کند.
وی درباره غیبت نایب رییس مجمع استان خراستان رضوی در این مجمع تاکید کرد: غیبت هاشمی جواهری یک نقص است و هیات فوتبال و فدراسیون باید در این راستا تلاش کنند. ما باید از همه کمک بگیریم و به خصوص هماهنگی با ادارات کل، لازم است.
او درباره تیم ملی امید توضیح داد: کاشانی سابقه تیمداری دارد و سیاسی بودن او مد نظر فدراسیون نبود. او سابقه کار کردن با تیم امید را دارد و از ایشان دعوت کردیم و ایشان هم پذیرفتند. به سوی آن می‌رویم که ساختار تیم امید را درست کنیم. ۱۷ ماه دیگر بازی‌های تیم امید ما آغاز می‌شود و از الآن به دنبال درست کردن آن هستیم.
تاج درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید مثل رضا عنایتی و محرم نویدکیا تصریح کرد: هنوز با مربی صحبت نکردیم و منتظریم ساختار اداری آن شکل بگیرد. چیزی که مشخص است این است که حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب شده و حکم او تا ۲ روز دیگر زده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا