تجارت

«بی‌فاصله» رونمایی شد/ تلاش برای متفاوت بودن در روزگار کرونایی

مراسم رونمایی از آلبوم «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در حالی برگزار شد که حاضران در این برنامه از انگیزه‌های خود برای انتشار یک اثر موسیقایی در روزهای کرونایی گفتند.

به گزارش ناظم نیوز، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج روز شنبه بیست و هفتم شهریور ماه همزمان با روز شعر و ادب فارسی در باغ خانه شاعران ایران برگزار شد.

«بی‌فاصله» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در دسترس شنوندگان قرار گرفته و «رهگذر»، «تک نوازی عود»، «سرگشته»، «رقص باد»، «بی فاصله»، «بازگشت»، «صبح خیزان» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

مجید عسگری آهنگساز آلبوم «بی فاصله» در ابتدای این برنامه درباره دلایل انتشار این آلبوم گفت: مدتی قبل کنسرتی را برگزار کردیم و پس از آن بنا شد تا اگر امکانات و شرایط اجازه دهد آلبوم اثر را آماده کنیم و امروز خوشحالیم که به واسطه تشویق‌های جناب قنبری و توانمندی‌های عالی وحید تاج شرایطی پیش آمد که بتوانیم شاهد رونمایی این اثر باشیم.

عسگری درباره انتخاب اشعار این آلبوم هم بیان کرد: آنچه در انتخاب اشعار این اثر صورت گرفته، انتخاب اشعار بر اساس موسیقی چند صدایی است که تلاش شده در قطعات روی آن تمرکز شود. ضمن اینکه همه کوشش صورت گرفته که نوع نگاهی که به اشعار می‌شود دربرگیرنده اشکالی باشد که تاکنون کمتر به ابعاد آن توجه شده و در تمامی قطعات سعی کردم شرایط مناسبی را پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

وی گفت: ضبط این آلبوم بین سال‌های ۹۴ تا ۹۹ صورت گرفته و ما نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا به واسطه همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان از جمله علیرضا دریایی، پویا سرایی، پاشا هنجنی و دیگر عزیزان آلبوم مناسبی را پیش روی مخاطبان قرار دهیم.

این آهنگساز با اشاره به مولفه‌های مد نظر خود برای پرهیز از تکرار گفت: کارهایی که ما انجام می‌دهیم تلاش شده بر اساس تجربیات گذشته متفاوت‌تر از قبل باشد ما سعی کردیم نگرش خود را بر اساس چند صدایی و نگاهی که به سازبندی موسیقی ایرانی داشتیم پیاده کنیم. در این راه طبیعتاً آنچه برای ما مهم است نظرات منتقدان است. اگر بخواهم درباره مشکلات این آلبوم توضیح بدهم باید بگویم که مشکلات زیاد است و اگر بخواهیم درباره آن‌ها صحبت کنیم شاید زمان اجازه ندهد.

حمید قنبری نوازنده، آهنگساز و از مشاوران ارشد پروژه موسیقایی «بی فاصله» هم در این نشست گفت: با مشکلات زیادی برای تولید این آلبوم مواجه بودیم اما خوشحالم که مجید عسگری با صبوری همه این مشکلات را تحمل کرد و شرایطی را ایجاد کرد که این آلبوم در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

علیرضا دریایی نوازنده کمانچه هم که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، با ابراز خرسندی از انتشار این اثر موسیقایی تصریح کرد: این خیلی خوب است که در شرایط عجیب و غریبی که هیچ حمایتی از آثار موسیقایی نمی‌شود گروه اجرایی این اثر توانسته آلبوم با کیفیتی را به شنوندگان ارائه دهد.

وحید تاج خواننده آلبوم «بی فاصله» هم در این مراسم با بیان اینکه حضور در این آلبوم برای وی تجربه متفاوتی به حساب می‌آید، توضیح داد: در این آلبوم مجید عسگری تلاش کرده که برای ارکستراسیون و خواننده اثر چند خطی را طراحی کند. از این بابت برای من تجربه بسیار جالبی بود که قطعاً برایم ماندگار است. البته بماند که مجید عسگری با حساسیت و وسواس دقیق با نت نگاری سنجیده‌ای که برای اثر انجام داد خیلی سخت‌گیری کرد اما امروز بسیار خوشحالم که شاهد رونمایی اثری از مجید عسگری هستم که هم نوازنده، هم آهنگساز و هم شاعر خوبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا