بیمه

بیمه دانا پیشتاز تولید حق بیمه در بین شرکت‌های خصوصی

ناظم نیوز : ۱۵شرکت بیمه‌ای در چهار ماه نخست سال جاری نزدیک به ۶۳ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و در مقابل بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

براساس تازه ترین گزارش ماهیانه منتهی به پایان تیرماه سال جاری ، ۱۵ شرکت خصوصی بیمه در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع ۶۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان حق بیمه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است. در مقابل ۲۳ هزار و ۳۴ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۱۴۸ درصد رشد داشته است .

در مجموع این ۱۵ شرکت تراز عملیاتی مثبت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان را ثبت کردند، این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته این عدد نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان بود، که نشان می دهد تراز عملیاتی چهار ماه سال جاری این شرکت ها ۶۳ درصد حق بیمه تولیدی آنها است، اما در سال این رقم ۷۴ درصد بوده است که حاکی از افت ۱۱ درصدی است .

رشد دو برابری خسارت پرداختی در مقابل حق بیمه تولیدی و همچنین کاهش ۱۱ درصدی سهم تراز عملیاتی از حق بیمه تولیدی این شرکت‌ها در مجموع نشان می‌دهد ریسک بیمه نامه‌ها در این دوره افزایش یافته است و در نهایت منجر به کاهش سود آوری شرکت ها خواهد شد.

بر این اساس بیشترین رشد را در بخش تولید حق بیمه سه شرکت بیمه دانا با ۲۵۹ درصد، بیمه زندگی خاورمیانه با ۲۰۳ درصد و بیمه البرز با ۱۳۸ درصد داشته اند ( بیمه دی با توجه قرار داد بنیاد شهید در زمان مشخص تمدید نشده نمی توان مقایسه دقیق داشت) و کمترین رشد را بیمه معلم با ۹ درصد داشته است.

در بخش پرداخت خسارت بیشترین رشد را سه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با ۷۱۲ درصد، بیمه البرز ۲۱۰درصد و بیمه ما ۱۱۴ درصد داشته اند و کمترین رشد را بیمه معلم با منفی ۴۶ درصد داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا