اقتصادی

بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد:پیش بینی‌ها نشان می‌دهد حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۱۶۵ میلی متر بارش، بالاترین میزان بارندگی در هفته منتهی به ۱۳ اسفند را خواهد داشت.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از وزارت نیرو ، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام کرد: برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس، غـرب و نـوار شـمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در غرب، نوار شمالی، جنوب غرب، مرکز و محـدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس مورد انتظار است.

در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه وضعیت بارش‌ها نسبت به هفته منتهی به ۶ اسفند کمی تغییر دارد، به‌گونه‌ای که حداکثر بارش پیش‌بینی‌شده برای آن در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود آن‌هم با بیشینه ۱۶۵ میلی‌متری که متوسط بارش آن نیز ۴ میلی‌متر است.

در این مدت، مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۱۵۲ میلی‌متری و متوسط ۲۸ میلی‌متر خواهد بود. پس‌ازآن حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه ۱۲۷ میلی‌متری و متوسط ۲۵ میلی‌متر قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه بیشینه بارش ۷۳ میلی‌متری و متوسط بارش ۵ میلی‌متری خواهد داشت و پس‌ازآن حوضه آبریز قره قوم با بیشینه ۳۱ میلی‌متری قرار خواهد گرفت.

در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه، حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش به میزان ۱۰ میلی‌متر و متوسط ۱ میلی‌متری را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا