کشاورزی

بهره‌برداری از سد پیله سهران برای آبیاری بیش از ۴ هزار هکتار اراضی زراعی شهرستان اردبیل

ناظم نیوز: همزمان با دهه فجر، عملیات تکمیلی افزایش دو میلیون مترمکعبی حجم آبگیری سد پیله سهران برای آبیاری ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اردبیل با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از DA1news، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از سد پیله سهران در اردبیل گفت: در ایام دهه فجر یکهزار و ۴۱۸ طرح در کل کشور در حوزه آب و خاک افتتاح می‌شود که سد خاکی پیله سهران از جمله این طرح‌هاست.

وی افزود: برای ارتقای ارتفاع این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و شبکه پایاب و اراضی بسیاری حاصلخیزی در پایین دست دارد.

اجرای طرح‌های تامین آب در بالادست‌ اراضی ضروری است

نیازی شهرکی تصریح کرد: اجرای طرح‌های تامین آب در بالادست اراضی کشاورزی برای رفع چالش‌های بخش کشاورزی، جلوگیری از برداشت‌های زیاد از آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از منفی شدن تراز آبی و شور شدن آب‌ها و رفع مشکلات در پایداری تولید، ضروری است.

وی ادامه داد: ظرفیت نهایی سد پیله سهران حدود هفت میلیون متر مکعب خواهد بود و چاه‌های پایین دست را تغذیه و منابع آبی را تقویت خواهد کرد و سه هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه در پایین دست این سد اجرا شده و کار تلفیقی خوبی صورت گرفته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: آب این سد به آب‌هایی که از چاه‌های این منطقه تامین می‌شود، اضافه خواهد شد و آبیاری تلفیقی در اراضی پایاب انجام خواهد شد تا تولیدات خوبی در بخش کشاورزی این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: سد پیله سهران در حال آبگیری است و آب آن بعد از زمستان به مزارع وارد خواهد شد.

گفتنی است؛ عملیات تکمیلی سد پیله‌سهران در بخش مرکزی شهرستان اردبیل برای آبیاری چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زراعی در ایام دهه فجر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون عمرانی استاندار اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا