توپ و تور

بها ندادن به لیگ تیم ملی والیبال را ضعیف می‌کند

‌سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین با بیان اینکه فشردگی مسابقات تیم‌ها را نابود کرد، گفت: انتظار داشتیم بهای بیشتری به لیگ برتر داده شود اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، در چارچوب دیدارهای هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر والیبال، تیم شهرداری ورامین با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شهرداری ارومیه شد تا شانس حضور در مرحله پلی آف را از دست بدهد.

ساسان خداپرست در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز درباره از دست رفتن شانس شهرداری ورامین در مرحله پلی آف گفت: متأسفانه شانس حضور در پلی آف را در دو هفته‌ای که تعداد زیادی از بازیکنانمان درگیر ویروس کرونا شدند از دست دادیم. چرا که رقیبان رو در روی مان بودند و متأسفانه در مقطعی که حدود ۱۲ بازیکنمان دچار این بیماری بودند هر چه تلاش کردیم تا بازی‌هایمان به تعویق بیافتد اما نشد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین ادامه داد: نه به خاطر تیم خودمان بلکه به خاطر شرایط این بیماری تلاش زیادی داشتیم تا مسابقات به تعویق بیافتد. همانطور که می‌دانید این ویروس به سرعت شیوع پیدا می‌کند و همه را درگیر می‌کند. خیلی از تیم‌ها با این ویروس درگیر بودند اما شدت آن متفاوت بود. تیم شهرداری ورامین نفرات زیادی را به خاطر این ویروس از دست داد.

وی افزود: در بازی مقابل تیم شهرداری گنبد فقط ۶ بازیکن داشتیم و اگر مقابل این تیم حاضر نمی‌شدیم با باخت فنی مواجه بودیم. به همین دلیل از آنجایی که نمی‌خواستیم باخت ۲۵ بر صفر را در کارخانه داشته باشیم مقابل این تیم حاضر باشیم. فدراسیون باید پاسخگوی این اتفاقات باشد. بحث سلامتی بازیکنان، کادر فنی و سایر عوامل در میان است اما از آنجایی که برنامه ریزی کرده اند تا پایان سال مسابقات به پایان برسد رقابت‌ها را به تعویق نینداختند.

وی گفت: انتظار داشتیم بهای بیشتری به مسابقات لیگ بدهند اما این اتفاق رخ نداد. اگر به مسابقات لیگ بها داده نشود رفته رفته تیم ملی ضعیف خواهد شد و اثر آن در چند سال آینده مشخص می‌شود. هفته‌ای ۲ بازی تیم‌ها را نابود کرده است. بازیکنان زمان کمی برای ریکاوری در اختیار دارند و زمانی که یک بازیکن درگیر بیماری می‌شود در حقیقت او را در اختیار نداریم. امیدوارم فدراسیون برای سال آینده برنامه ریزی بهتری برای مسابقات لیگ انجام دهد.

خداپرست تاکید کرد: تیم‌هایی که بازیکنان زیادی در اختیار داشتند در زمان بیماری یکی از آنها می‌توانست بازیکن را جایگزین کند اما تیمی مانند شهرداری ورامین که بازیکنان زیادی نداشت لطمه بسیاری خورد. سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین در پاسخ به این سوال که شهرداری ورامین همیشه جزو تیم‌های بالای جدول بود. عدم حضور این تیم در مرحله پلی آف را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: تیم شهرداری ورامین امسال در فاصله ۲۶ روز مانده به مسابقات تشکیل شد.

وی ادامه داد: اکثر بازیکنان این تیم جدا شده بودند و ما بازیکنان ذخیره تیم‌های دیگر را در اختیار داشتیم. این عوامل تأثیرگذار بود. در ابتدای فصل با مدیران صحبت کردیم که این تیم با این شرایط در پلی آف حضور نخواهد داشت مگر اینکه در نیم فصل سه بازیکن جذب شود. در نیم فصل مسابقات نیز تغییر و تحولاتی در شهرداری رخ داد و تیمی که مدیرعامل نداشته باشد دنبال جذب بازیکن نمی‌رود. در نتیجه در شرایطی که اکثر تیم‌ها در نیم فصل، خود را تقویت کردند ما این شانس را نداشتیم. کمترین هزینه را کردیم و شرایط تیم از ابتدا خوب نبود.

خداپرست در پایان گفت: امیدوارم برای سال آینده سازمان لیگ برنامه ریزی بهتری برای مسابقات لیگ داشته باشد. فشردگی‌های این چنینی شرایط را برای تیم‌ها سخت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا