اقتصادی

بلیت پرواز زائران کربلا با قیمت مصوب عرضه می شود

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: الان همه بلیت های پرواز که برای زائران کربلا عرضه می کنیم با قیمت مصوب است و اگر موردی هم گزارش شود حتماً برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صدا و سیما، شهرام آدم نژاد در ارتباط تلفنی با استودیو خبر 21 پنجشنبه شب شبکه یک سیما افزود: رئیس جمهور دستوری مبنی بر تسهیل برای زائران کربلا در ایام اربعین داد و 60 هزار نفر مجوزی که با هماهنگی دولت عراق انجام شد فقط از طریق مرز هوایی انجام پذیر است و با توجه به محدودیت هایی که وجود داشت دولت عراق مرز زمینی را برای ورود نپذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: تا ظهر روز پنجشنبه 31 هزار نفر را به فرودگاههای بغداد و نجف منتقل کردیم.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت:انجام تزریق دو دُز واکسن و همچنین داشتن تست منفی pcr در 72 ساعت قبل از پرواز بدلیل کنترل و وضعیت سلامت همچنان وجود دارد و این کار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در 2 روز گذشته مشکلاتی بویژه برای متقاضیانی که ویزای خود را در آژانس های غیر معتبر تهیه کرده بودند وجود داشت و البته آژانس های معتبر و ایرلاین هایی که در این زمینه حضور دارند چارچوب مقررات و قیمت ها را رعایت کردند و کنترل هم صورت گرفت.

آدم نژاد گفت: روز پنج شنبه با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی با تعدادی از این آژانس های غیر معتبر برخورد شد و سعی کردیم فرآیند تهیه بلیت به راحتی برای مسافران فراهم شود.

وی افزود: از طریق برنامه ریزی با ایرلاین های داخلی سعی کردیم تعداد پروازها را افزایش دهیم و از عصر چهارشنبه تا کنون تعداد پروازها نزدیک به دو برابر شده است که هم از فرودگاه امام خمینی(ره) و 11 فرودگاه دیگر انجام می شود؛ البته تعداد دو برابر شدن پروازها مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) می باشد و سعی می کنیم با تغییر برنامه پروازهای داخلی بتوانیم پروازهای بیشتری را در نظر بگیریم تا مردم بتوانند بلیت تهیه کنند و از بعد از ظهر روز جمعه تهیه بلیت بسیار راحت در اختیار متقاضیان که ویزا دارند قرار داده خواهد شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد مجوز 60 هزار نفر است در حال حاضر سفر حدود 31 هزار نفر انجام شده و 12 هزار نفر هم بلیت خریده اند و 17 هزار نفر هم ظرفیت وجود دارد که از جمعه عرضه خواهد شد.

آدم نژاد خاطر نشان کرد: مرزهای زمینی برای خروج از کشور بسته ولی برای ورود به کشور مرز مهران باز شده است و حدود 2500 دستگاه اتوبوس را آماده کردیم و از روز شنبه به بعد مستقر خواهیم کرد و روزانه 400 اتوبوس در آنجا حضور دارد و همچنین از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه پیش فروش بلیت های برگشت را هماهنگ کردیم و مسئولان تورها و هماهنگ کننده ها می توانند پیش فروش برگشت را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا