کشتی و وزنه برداریورزش

بزرگترین دوئل کشتی جهان؟

ناظم نیوز: سایت آمریکایی به بررسی جدال پنجم دیوید تیلور و حسن یزدانی پرداخت.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سایتflowrestling، رقابت های جهانی کشتی از ۲۰ شهریور در بلگراد برگزار می شود و یکی از حساس ترین رقابت ها مربوط به وزن ۸۶ کیلوگرم است جایی که حسن یزدانی و دیوید تیلور که هر دو سابقه قهرمانی در المپیک را دارند برای کسب طلا شانس خواهند داشت. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک، نماینده ایالات متحده در وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات جهانی خواهد بود.
بررسی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در رقابت های جهانی بلگراد
۸ کشتی گیر برتر این وزن بر اساس امتیازات جمع آوری شده در مسابقات رنکینگ از زمان المپیک توکیو به رقابت می پردازند. در بین تمام اوزان، کشتی گیران این وزن شناخته شده ترین کشتی گیران در جهان هستند.
سیدبندی:
حسن یزدانی، جمهوری اسلامی ایران
دیوید تیلور، ایالات متحده آمریکا
مایلز آمین، سن مارینو
ابوبکر آباکاروف، آذربایجان
بوریس ماکوئف، اسلواکی
عظمت دولتبکوف، قزاقستان
عثمان گوچن، ترکیه
احمد آیبویف، فرانسه
***
شانس های اصلی طلا
حسن یزدانی، جمهوری اسلامی ایران
دیوید تیلور، ایالات متحده آمریکا
از سال ۲۰۱۷، هر مدال طلای جهانی یا المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی یا دیوید تیلور به دست آمده است. یزدانی در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عناوین جهانی را به دست آورد در حالی که تیلور در سال ۲۰۱۸ طلای جهان و طلای المپیک ۲۰۲۱ را به دست آورده است. رقابت یزدانی و تیلور ممکن است در حال حاضر بزرگترین رقابت در کشتی جهان باشد و به احتمال زیاد در مسابقات امسال شاهد یک مسابقه دیگر بین این دو خواهیم بود.
تیلور برنده سه مبارزه رقابت مقابل یزدانی شد و در جام جهانی ۲۰۱۷، قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و المپیک توکیو برابر او پیروز شد. در حالی که تیلور هر بار برنده شد، هر مسابقه مثل یک نبرد رفت و برگشت بود که اختلافات ناچیز تفاوت را رقم زد. در واقع در هر سه برد تیلور، یزدانی در تایم اول برتری داشت ولی تیلور توانست در تایم دوم برنده شود. تیلور به وضوح از سرعت خود برای غلبه بر یزدانی استفاده کرد تا در ۳ مسابقه اول پیروز شود.
یزدانی سال گذشته سرانجام در فینال جهانی ۲۰۲۱ انتقام خود را گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ تیلور را شکست داد. در آن مسابقه یزدانی در وقت استراحت با نتیجه ۲ بر صفر پیش افتاد و برای اولین بار در سری مسابقات خود توانست در وقت دوم از تیلور پیشی بگیرد. آیا این بدان معناست که بالاخره یزدانی رمز پیروزی مقابل تیلور را متوجه شده است؟ یا تیلور امسال انتقامش را خواهد گرفت؟
نمی توان اغراق کرد که تیلور و یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم چقدر از بقیه جلوتر هستند. اگر آنها دوباره در فینال جهانی ۲۰۲۲ ملاقات کنند، مطمئناً آتش بازی خواهد بود!
پیش‌بینی:
مبارزه دیگر بین تیلور و یزدانی قریب الوقوع است. در حالی که رقبای برجسته زیادی در این وزن وجود دارند، اگر تیلور یا یزدانی قبل از فینال شکست بخورند، یکی از بزرگترین شگفتی‌های تمام دوران خواهد بود. اگر آنها برای کسب طلا با هم دیدار کنند، انتظار نبردی سخت مشابه ۲ مسابقه سال گذشته آنها در المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را داشته باشید. هر کسی که برنده شود احتمالا برنده یک رقابت نزدیک و باورنکردنی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا