آموزش و پرورش

برگزاری پویش نذر اسباب بازی برای کودکان محروم کشور

دبیر کارگروه قرارگاه عدالت تربیتی گفت: در روز عید غدیر تمامی تولید کنندگان اسباب بازی در میدان ولیعصر حضور خواهند یافت تا عرضه مستقیم اسباب بازی‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز به مناسبت عید غدیر امسال قرار است یک مهمانی بزرگ حدفاصل چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی با عنوان مهمونی ده کیلومتری برگزار شود که طی آن بسته‌های فرهنگی در غرفه‌های مخصوصی عرضه خواهد شد.

یکی از برنامه‌های جانبی این مهمونی ده کیلومتری، “نذر اسباب بازی” است که طی آن کودکان از میان اسباب بازی‌های خود، به کودکان مناطق محروم اسباب بازی هدیه می‌دهند. نذر اسباب بازی طرحی است که میان سازمان دانش آموزی، قرارگاه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر و مؤسسه فرهنگی ماوا اجرایی می‌شود.

محمدرضا عامریان دبیر کارگروه قرارگاه عدالت تربیتی در خصوص نذر اسباب بازی گفت: در روز عید غدیر در نظر داریم در مهمانی بزرگی که قرار است حدفاصل چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی برگزار شود؛ با همکاری مؤسسه اوج و مؤسسه فرهنگی ماوا دور میدان ولیعصر پویشی را آغاز کنیم که آغاز آن عید غدیر خواهد بود. این پویش تحت عنوان هدیه اسباب بازی به کار خود کار خود را آغاز خواهد کرد. تبلیغات این پویش از عید قربان آغاز شده و جمع آوری اسباب بازی‌ها از روز عید غدیر شروع خواهد شد.

عامریان با بیان اینکه عموم جامعه از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات این پویش آگاه شده‌اند؛ گفت: این پویش کودکان را ترغیب می‌کند به مناسبت عید غدیر رسم هدیه دادن را یاد بگیرند و هم آن را زنده نگاه داشته باشد؛ برای همین این کودکان اسباب بازی‌های خود را به کودکان مناطق محروم هدیه کنند.

وی با بیان اینکه از همان روز عید غدیر، اسباب‌بازی‌های اهدایی تحویل گرفته می‌شود؛ گفت: هر کودکی که می‌خواهد اسباب بازی تحویل بدهد می‌تواند حضوری به میدان ولیعصر مراجعه کند؛ از هفته آینده هم احتمالاً در مناطق مختلف شهر تهران مکان‌هایی تعبیه خواهد شد تا این هدایا دریافت شود اما فعلاً به دلیل بزرگداشت عید غدیر و مهمونی ده کیلومتری، تنها از میدان ولیعصر استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهکارهای دیگری علاوه بر تحویل فیزیکی اسباب بازی در نظر گرفته شده است؛ گفت: کودک علاوه بر مراجعه حضوری به میدان ولیعصر می‌تواند به سایت ما مراجعه کرده و بین ۱۰۰ اسباب بازی ایرانی، مفهومی و ارزشمند، هر تعدادی که مایل است با قیمت تولید کننده خرید کرده و به ما اهدا کنند؛ یعنی لزوماً تنها راه اهدای بسته اسباب بازی، حضور در میدان ولیعصر نیست. البته در روز عید غدیر تمامی تولید کنندگان اسباب بازی در میدان ولیعصر حضور خواهند یافت تا عرضه مستقیم اسباب بازی‌ها انجام شود.

عامریان در پاسخ به این سوال که اسباب بازی‌های اهدایی به کدام مناطق کشور می‌روند؛ گفت: ۱۶۷ منطقه محروم در سطح شهر تهران داریم؛ همراه با این مناطق می‌خواهیم بخشی از این اسباب بازی‌ها را به کودکان محروم استان هرمزگان که به تازگی دچار زلزله شده‌اند اهدا کنیم و اگر خدا توفیق دهد برای استان‌های دیگر مثل سیستان و بلوچستان و ایلام هم برنامه داریم.

دبیر کارگروه قرارگاه عدالت تربیتی افزود: پویش‌های مردمی با توجه به استقبال مردم ادامه پیدا خواهند کرد؛ کسی فکر نمی‌کرد سرود سلام فرمانده این‌گونه مرزهای ایران را در نوردد؛ این پویش هم اگر نظر حضرت علی را جلب کند و ایشان عنایتی کنند قطعاً توفیق پیدا خواهد کرد تا در همه استان‌های کشور ادامه دار باشد و تا اربعین ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه به صورت نمادین توزیع این اسباب بازی‌ها از همان روز عید غدیر در تهران انجام خواهد شد؛ گفت: توزیع استانی این هدایا تا یک هفته زمان خواهد برد تا اسباب بازی‌های تفکیک شده و اسباب بازی‌های غیر فرهنگی یا معیوب جدا شود؛ به کمک سازمان دانش آموزی، این هدایا بسته بندی شده و با زدن برچسب توضیح می‌شود.

عامریان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم پیش از آغاز ماه محرم توزیع این اسباب‌بازی‌ها به اتمام برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا