اجتماعی

برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران بحران مناطق

ناظم نیوز : نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران بحران مناطق با هدف بررسی رویکرد جدید سازمان در فعالیت‌های محله‌محور، ارائه گزارش در خصوص ساختار جدید مدیریت بحران مناطق و بررسی نقاط قوت و ضعیف فعالیت‌های انجام گرفته ، در مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در جلسه ای که با حضور علی نصیری رئیس سازمان، مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، معاونان سازمان و مدیران بحران مناطق ۲۲گانه شهر تهران انجام شد، گزارش‌هایی از فعالیت معاونت‌های تخصصی سازمان در حوزه پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی ، پدافند غیرعامل و اداره امور مناطق سازمان ارائه شد و رویکردهای سازمان در این بخش‌ها به همراه میزان مشارکت مناطق در این مباحث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید منطقه‌محور در سازمان و تغییر ساختار سیستم اداری ستادهای مدیریت بحران مناطق، بر لزوم افزایش نقش مناطق و محلات در پیگیری فعالیت‌های سازمان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توانمندسازی مناطق از نظر نیروی متخصص، گفت: باید کارشناسانی با حوزه تخصصی متناسب با فعالیت‌های معاونت‌های تخصصی ، پیگیری فعالیت‌های سازمان در مناطق را بر عهده بگیرند.

در ادامه این نشست، گزارشی از فعالیت‌ها انجام گرفته در حوزه اداره هماهنگی امور مناطق با هدف ایجاد هماهنگی مناطق و معاونت‌های تخصصی ارائه شد. برگزاری جلسات کمیته انتصابات، تشکیل بانک اطلاعاتی، بررسی صلاحیت افراد متقاضی برای مدیریت مناطق، هماهنگی و ارزیابی و اعزام نیرو به مرزهای چهارگانه و نقاط قوت و ضعف پایگاه‌ها بخشی از موضوعات ارائه شده در این گزارش بود.

بنابراین گزارش، در این نشست همچنین مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا بر لزوم توجه به موضوع مدیریت بحران تاکید کرد و یادآور شد: در کشور ما ابتدا شهرنشینی توسعه پیدا کرده و در ادامه موضوع ایمنی مورد توجه قرار گرفته است، این نتیجه توسعه نامتوازن در حوزه شهرسازی است. در نتیجه با وقوع یک حادثه کوچک بسیاری از زحمات انجام گرفته از سوی مدیریت شهری زیر سایه حادثه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در یک دوره‌ای متناسب با نیاز شهر، توسعه سخت‌افزاری در بخش مدیریت بحران مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت ، اما اکنون نیازمند توسعه نرم‌افزاری در این بخش هستیم. در نتیجه انتظار این است که با عینک پیشگیرانه وضعیت مناطق از منظر مدیریت بحران مورد بررسی قرار گیرد.

وی از کاهش حوادث به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی در مناطق نام برد که باید مورد توجه قرار گیرد. ارتباط ویژه با استان‌های معین، تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران این استان‌ها ، توجه به سازماندهی نیروهای مردمی و کنترل شاخص‌های مدیریت بحران از دیگر موضوعاتی بود که این عضو شورای شهر تهران به آن اشاره کرد.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست، مراسم تکریم دبیر منطقه ۱۶ برگزار و از خدمات مهندس مجید رحیمی در طول دوران خدمت در این منطقه تقدیر به عمل آمد.

همچنین در ادامه برنامه به منظور انتخاب نمایندگان مدیران مناطق در پیگیری برنامه‌های مربوط به پهنه‌بندی استان‌های معین رای‌گیری به عمل آمد و آقایان کیوان فاتحی‌منش، علیرضا حاج‌حسینی، محمد فیاض، عیسی حمیدنیا و سید سعید صانعی به عنوان نمایندگان مناطق انتخاب و محمد نیکنام نیز به عنوان نماینده صنفی مدیران مناطق انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا