آموزش و پرورش

برگزاری مسابقات فوتبال دانش‌آموزی کشور به میزبانی آبادان

آبادان- اولین مسابقات دانش‌آموزی کشور مقرر شده به میزبانی شهر آبادان برگزار شود و برای این رویداد بزرگ ورزشی حتی از تیم‌های خارجی نیز دعوت شده است.

ناظم نیوز؛ گروه استان‌ها: استعدادیابی یک موضوع بسیار مهم در ورزش است زیرا راه رسیدن به قله افتخارات از استعدادیابی می‌گذرد؛ همچنین پیشرفت از سطوح ابتدایی تا نخبه شدن در ورزش راه بسیار طولانی و پُر پیچ‌وخم بوده که این امر نیازمند استعدادیابی است.

البته با توجه به اینکه دانش آموزان پس از فروکش کردن کرونا بیشتر اوقات خود را در مدارس سپری می‌کنند و از آنجا که نظام آموزشی هر کشور می‌تواند سهم عظیمی در توسعه ورزش و شناخت استعدادها داشته باشد و به رشد ورزش قهرمانی کمک کند از این رو باید به ورزش مدارس توجه خاصی شود.

برای اجرای فعالیت‌های ورزشی در مدارس با پیاده‌سازی برنامه‌های اصولی می‌توان شاهد پیشرفت استعدادیابی و دست یافتن به اهداف عالی آموزشی و قهرمانی در سطح کشور خواهیم بود.

برای اولین بار مقرر شده، مسابقات ملی فوتبال دانش‌آموزی در شهرستان آبادان برگزار شود. این رویداد پس از پیگیری‌های نماینده آبادان در کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و… مقرر شده با نام شهدای آبادان برگزار شود و تاکنون در سطح وسیعی بازتاب به دنبال داشته است. پ

شامگاه پنجشنبه نیز جلسه هم‌اندیشی برای این رویداد بزرگ در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش آبادان برگزار شد.

فوتبال آموزشگاهی بخشی از هویت آبادان

مدیر اداره آموزش و پرورش آبادان در این جلسه اظهار کرد: فوتبال آموزشگاهی یکی از هویت‌های شهر آبادان است.

حبیب‌الله رمضانی افزود: نماینده مردم آبادان در مجلس موضوع فوتبال آموزشگاهی را دنبال کرد و برای برگزاری مسابقات دانش‌آموزی کشور به میزبانی آبادان با مسئولان عالی‌رتبه جلسه برگزار کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه ورزش مدارس انجام شده است، توضیح داد: به‌عنوان مثال سالن شهدای آموزش و پرورش واقع در ایستگاه هشت مشکلاتی از جمله معیوب بودن کف‌پوش داشت که اکنون بهسازی شد؛ البته قرار است تا یک زمین فوتبال ساحلی و زمین چمن مصنوعی در این مجموعه فرهنگی ورزشی احداث شود.

رمضانی با بیان اینکه برای برخی مدارس در حال احداث زمین چمن مصنوعی هستیم، عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکنون دو بار به آبادان سفر کرده است و معاون تربیت‌بدنی این وزیر نیز پیگیری‌های خوبی داشته است.

انتخابی تیم ملی دانش‌آموزی از مسابقات شهدای آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: این جلسه به‌منظور هم‌اندیشی برگزار شده است.

سیدمحمد مولوی ادامه داد: وقتی معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش به آبادان سفر کرد چندین قول از او دریافت کردیم که ۷۰ درصد آن عملی شده است و تاکنون ۱۴ بار به او مراجعه کردم.

نماینده مردم آبادان در مجلس بیان کرد: پیشنهاد دادم تا مسابقاتی تحت عنوان «مسابقات فوتبال متوسطه دوم» برگزار شود که این موضوع در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

مولوی تأکید کرد: مقرر شده تا آبادان میزبان مسابقات فوتبال دانش‌آموزی متوسطه دوم در نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ به مدت دو هفته باشد و برای این موضوع جلساتی در آبادان، استان خوزستان، کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: مقرر شده این جام به نام «شهدای دانش‌آموز آبادان» باشد و انتخابی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی کشور از این مسابقات انجام شود و در خردادماه ایران میزبان مسابقات فوتبال دانش‌آموزی آسیا است.

آبادان تیم اختصاصی دارد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: ۳۱ استان به همراه یک تیم از شهر آبادان در مسابقات فوتبال دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات بزرگ در آبادان است.

مولوی گفت: از زمین‌های شهرهای اهواز و خرمشهر در زمینه برگزاری مسابقات استفاده خواهد شد.

وی افزود: با «لودمار گونسالوس دآگیارنتو»، سفیر برزیل در ایران مکاتبه کردم و به او اعلام کردم تا با یکی از استان‌های برزیل در این مسابقات شرکت کند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر توضیح داد: قطعی شدن حضور تیم فوتبال دانش‌آموزی برزیل در مسابقات دانش‌آموزی کشور به میزبانی آبادان در گروی پذیرش و پیگیری سفیر برزیل در ایران است ولی ما آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم. همچنین در حال پیگیری هستیم تا یک تیم از استان بصره عراق در این مسابقات شرکت کند.

مولوی تصریح کرد: باید همه پای‌کار باشند و کمک کنند تا مسابقات به بهترین شکل برگزار شود؛ همچنین موضوع تشکیل کمیته فنی نیز بسیار مهم است.

کانون پیشکسوتان بازوی مشورتی است

همچنین رئیس کانون فوتبال پیشکسوتان آبادان در این جلسه اظهار کرد: ضرورت دارد تا هیئت فوتبال شهرستان آبادان برای برگزاری شایسته این مسابقات همکاری اثربخشی داشته باشد.

حبیب گله‌داری تأکید کرد: کانون پیشکسوتان فوتبال آبادان به‌عنوان بازوی مشورتی برای این رویداد بزرگ همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

رئیس کانون فوتبال پیشکسوتان آبادان ادامه داد: نیروی انسانی که ساکن آبادان است باید بالندگی پیدا کند؛ مربیان دارای مدرک A مربیگری در آبادان وجود دارد که این موضوع یک ظرفیت است.

گله‌داری تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که بسیاری از پیشکسوتان توانمند آبادانی به دلیل بی حمایتی به شهرهای دیگر مهاجرت کردند.

لزوم برگزاری تست و اردو

مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان در این جلسه اظهار کرد: موضوع پشتیبانی و فنی با توجه به بزرگ بودن این رویداد است و همچنین به کیفیت برگزاری باید توجه شود.

احمد پارو عنوان کرد: ضرورت دارد تا یک کارگروه همراه با مشخص شدن شرح وظیفه مشخص شود. همچنین در موضوع فنی باید یک مربی متخصص برای تیم دانش آموزان آبادان در نظر گرفته شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان افزود: باید زمانی برای تست مشخص شود. پس از انتخاب بازیکنان باید اردوی ۱۰ روزه در نظر گرفته شود و از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی شود زیرا حدود ۹۰ روز زمان باقی‌مانده است.

پارو ادامه داد: برای استفاده از ورزشگاه تختی آبادان، می‌توان با هماهنگی امور ورزش شرکت پالایش نفت آبادان یک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

برگزاری جشنواره در کنار مسابقات دانش‌آموزی

یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان در این جلسه اظهار کرد: ضرورت دارد تا ستاد برگزاری مسابقات تشکیل شود.

رضا کاملی افزود: باید کمیته فنی تشکیل و انتخاب بازیکن برای تیم دانش‌آموزی آبادان به این کمیته محول شود.

برگزاری مسابقات فوتبال دانش‌آموزی کشور به میزبانی آبادان

این پیشکسوت فوتبال آبادان توضیح داد: با تشکیل یک ستاد توانمند و همچنین مشخص شدن شرح وظایف قطعاً هدفمندتر می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

کاملی بیان کرد: در زمینه مربیگری پتانسیل خوبی وجود دارد و برای تیم دانش آموزان آبادان می‌توان از آن استفاده کرد و همچنین چنانچه مربی از نظر سنی به دانش آموزان نزدیک‌تر باشد، بهتر است.

وی عنوان کرد: در کنار این رویداد بزرگ می‌توان یک جشنواره نیز برگزار کرد.

ضرورت برگزاری با کیفیت مسابقات

معاون امور ورزش شرکت پالایش نفت آبادان در این جلسه اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم قدمی را برای جوانان برداریم؛ البته با توجه به زمان‌بندی، موضوع تبلیغات بسیار مهم است.

ولی رضایی افزود: برگزاری با کیفیت مسابقات مهم است و در کنار آن باید به ایجاد انگیزه و مشارکت جوانان نیز توجه شود.

جزئی‌ترین کارها پیش‌بینی شود

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان در این جلسه اظهار کرد: مقرر شده تا رویداد بزرگی برگزار شود و این موضوع باید به نحو شایسته برگزار بشود و در واقع نحوه اجرا مهم است.

حسن کوراوند افزود: باید با همه تیم‌های آبادان نشستی برگزار تا مشارکت خوبی در این زمینه انجام شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان توضیح داد: در خصوص فرآیند اجرای کار در جلسات آینده هماهنگ می‌کنیم تا جزئی‌ترین کارها در این راستا انجام شود.

اِلِمان ویژه مسابقات طراحی شود

دانش آموخته رشته مدیریت امور فرهنگی و همچنین دانش آموخته رشته گردشگری در این نشست اظهار کرد: ضرورت دارد تا یک اِلِمان مانند عروسک برای این مسابقات در نظر گرفته شود.

محمود نواصر افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانش آموزان حاضر در این رویداد از اماکن میراثی و گردشگری همچون موزه‌ها، مسجد و… بازدید کنند و پیشنهاد می‌شود تا کمیته گردشگری برای این امر تشکیل شود.

این دانش آموخته مدیریت امور فرهنگی ادامه داد: باید یک سایت جامع برای این رویداد برگزار شود و همه نتایج و اطلاعیه‌ها به‌صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان انجام شود.

نواصر توضیح داد: باید یک نوشته در قالب اِلِمان مانند (مسابقات فوتبال دانش‌آموزی ۱۴۰۱- آبادان) در فضاهای شهری همچون پارک‌ها و محل برگزاری مسابقات نصب شود.

برگزاری مسابقات فوتبال دانش‌آموزی کشور به میزبانی آبادان

وی عنوان کرد: شهرداری در زمان برگزاری مسابقات روی همه بیلبوردها و استندها بنر مسابقات را نصب کند و تیزر کوتاه نیز آماده شود تا حال و هوای این رویداد بزرگ ملموس‌تر و همراه با نشاط باشد.

شهرداری برای توسعه ورزش کمک کند

یک کارشناس تربیت‌بدنی در این نشست اظهار کرد: برای هر رویداد بزرگ که رخ می‌دهد باید کارهای بزرگی انجام شود.

بهروز رنجبر با بیان اینکه در همه کشورها شهرداری‌ها برای توسعه ورزش پای‌کار هستند، افزود: انتظار داریم فرزندان آبادان که در تیم جوانان هستند به بدنه تیم دانش‌آموزی کمک کنند.

این کارشناس تربیت‌بدنی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم که زمان افتتاحیه مراسم صبح و اختتامیه در شب باشد.

لزوم تبلیغات گسترده در سطح کشور

معاون اقتصادی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان در این نشست اظهار کرد: در این رویداد بزرگ به شهر آبادان توجه شود و باید از هم‌اکنون اطلاع‌رسانی در سطح کشور انجام شود.

میثم راستی افزود: با توجه به اینکه مقرر شده چند تیم خارجی در این رویداد باشند، باید میزبانی در خور نام ایران باشد.

معاون اقتصادی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت آبادان ادامه داد: سازمان‌دهی مسابقات موضوعی مهم است زیرا ویترین شهر می‌شود که در این راستا باید دریچه تبلیغات به‌گونه‌ای باشد که در همه ایران انجام شود.

برزیل ایران میزبان مسابقات برزیلی

به‌طور حتم برگزاری این مسابقات با توجه به قدمت و پیشینه فوتبال در شهر آبادان پیامدهای بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

شهر آبادان مهد فوتبال بوده است و مسابقات فوتبال شهدای دانش‌آموز کشور بار دیگر مُهر تأییدی بر اثبات فوتبال‌خیز بودن و وجود استعدادهای نهفته فوتبالی در این شهر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا