اقتصادی

برگزاری جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس برای احیای سایت دامپروری آبادان

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: جلسه کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص احیای سایت دامپروری آبادان برگزار شد.

به گزارش ناظم نیوز، سیدمحمد مولوی اظهار کرد: با هماهنگی که انجام داده بودم، این هفته جلسه کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص احیای سایت دامپروری آبادان برگزار شد.

وی افزود: رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو شامل آب و فاضلاب، سازمان محیط زیست، وزارت نفت (نماینده گاز) و منابع طبیعی حضور داشتند؛ مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان، رئیس اتحادیه دامداران آبادان و چند نفر از نمایندگان دامداران آبادان بر اساس هماهنگی که انجام دادم در این جلسه حضور داشتند و موارد را مطرح کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: مقرر شده تا وزارت نیرو هماهنگی لازم را برای تخصیص آب کشاورزی به منظور کشت علوفه به میزان مورد نیاز در اراضی مورد نظر انجام دهد.

مولوی با اشاره به وضعیت برق سایت دامپروری آبادان توضیح داد: تکمیل شبکه برق اعم از توسعه شبکه، تعویض پایه‌های فرسوده و همچنین تقویت فشار (ولتاژ) مورد نیاز در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت و شبکه روشنایی در معابر اصلی سایت نیز ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص گاز سایت دامپروری آبادان نیز گازرسانی بر اساس برآورد مورد نیاز واحدهای فعال و آماده کردن شبکه زیرساختی گاز انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تمدید مجوز سایت دامپروری آبادان توسط محیط زیست را از دیگر مصوبات جلسه کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد و گفت: ایجاد کانال زهکشی و آبیاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری اعطای تسهیلات کم بهره به منظور خرید علوفه و نهاده‌های دامی به دامداران صنعتی و سنتی یکی دیگر از مصوبات این جلسه مهم و کاربردی بود.

مولوی تاکید کرد: سایت دامپروری آبادان ظرفیت اشتغالزایی را برای ۵۰۰ نفر دارد و به امنیت غذایی استان خوزستان و کشور کمک می‌کند و همچنین در موضوع صادرات و ارزآوری نقشی محوری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا