آموزش و پرورش

بررسی ساختار فعلی نهضت سوادآموزی به تعویق افتاد

بررسی ساختار و تشکیلات فعلی سازمان نهضت سوادآموزی تا شفاف شدن هرچه بیشتر سیاست‌های مربوط به سواد آموزی به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش ناظم نیوز، کمیته پژوهشی سازمان نهضت سواد آموزی با حضور شاپور محمدزاده رئیس این سازمان، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و سایر اعضا به منظور بررسی اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۰ تشکیل شد.

محمد زاده با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تبریک ایام خجسته دهه فجر بویژه گرامیداشت سالروز ملاقات همافران با امام راحل (ره)، از زحمات کلیه همکاران سازمان و معاونت‌های سوادآموزی سراسر کشور در کسب عنوان کمیته پژوهشی برتر در میان کمیته‌های حوزه ستادی تشکر کرد.

وی با تأکید بر نقش مهم پژوهش در پیشبرد اهداف سازمان گفت: تعداد ۶ موضوع از موضوعات پژوهشی که از طریق نیاز سنجی از حوزه‌های تخصصی با مشورت بخش پژوهشی معاونت‌های سوادآموزی استان‌ها از میان ۲۴ موضوع احصا شده؛ انتخاب شد که مقرر است در این جلسه مورد به مورد بررسی و نظرات اعضا اخذ شود.

در ادامه جلسه پس از مطرح کردن عناوین موضوعات پژوهشی کلیات هر ۶ موضوع پذیرفته شد و مقرر شد برای برخی موضوعات کارگروه تخصصی تشکیل شود و درخصوص متغیرها و ابعاد پژوهش مجدداً بررسی کارشناسانه‌تری انجام پذیرد. همچنین مقرر شد موضوعات پژوهشی با نظرات اصلاحی، تکمیلی و یا جایگزینی تبدیل به عناوین پژوهشی گردیده و مجدداً برای تأیید نهایی برای اعضای کمیته ارسال شود.

پیشنهاد شورای معاونان سازمان مبنی بر اضافه کردن دو موضوع جدید با عناوین “تهیه فراتحلیل از پژوهش‌های انجام پذیرفته ” و “بررسی ساختار و تشکیلات فعلی سازمان نهضت سوادآموزی” جهت اضافه شدن به اولویت‌های امسال نیز به بحث گذاشته شد که نهایتاً مقرر شد در مورد موضوع اول از قالب “چکیده، خلاصه و توسعه سیاستی” در پژوهش‌هایی که موضوع مشترک و قابلیت تهیه فراتحلیل را ندارند، استفاده شود و در خصوص موضوع دوم نیز تا شفاف شدن هرچه بیشتر سیاست‌های مربوط به سواد آموزی به زمان دیگری موکول شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا