توپ و تورورزشورزش بانوان

برای ارتقای جایگاه تیم ملی در آسیا آمده ام!

ناظم نیوز: سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: ارتقای جایگاه تیم ملی والیبال در آسیا و حفظ آن یکی از اهداف اصلی من است و برای ایجاد یک ساختار پایدار در سطح بالاتر باید استعدادها را شناسایی کنیم و والیبال را در تمام استان‌های ایران توسعه دهیم.

به گزارش ناظم نیوز الساندرا کمپدلی که روز یکشنبه گذشته با امضای قرارداد یک ساله به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران شد، در نخستین گفت و گوی خود با خبرنگاران در محل آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: من مربی پایه سوم تیم ملی ایتالیا هستم و برای بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر کشورم کار کردم و می‌توانم برای لیگ‌های مردان هم به صورت رسمی کار کنم.
وی درباره فعالیت کاری خود ادامه می‌دهد: در تیم ملی والیبال مردان هم کار کردم و در جام بین‌المللی جوانان به عنوان کمک مربی کار کردم. در والیبال زنان به مدت ١٣ سال در استان ترنتینو به صورت رسمی کار کردم و برای تمام این سال‌ها با تیم‌های ملی ایتالیا همکاری هم داشتم.
سرمربی تیم ملی والیبال زنان می‌گوید: این شانس را داشتم تا با بسیاری از مربیان مطرح جهان همکاری کنم و در جلسات درسی دانشگاهی آنها را دعوت کنم. مربیان مطرحی چون خولیو ولاسکو و نیکولا گربیچ و غیره همکاری داشتم و علاوه بر مربیگری، معلم هم هستم و در مدارس راهنمایی و دانشگاه تدریس می‌کنم.
کمپدلی افزود: برای سال‌های زیادی مدرس مربیگری در تیم ملی ایتالیا بودم و ۲ پسر ٢٠ و ٢٣ ساله دارم که نیکولا در سری A ایتالیا و ریکاردو در سری B ایتالیا بازی می‌کند. ریکاردو ناشنواست و این داستان به من انگیزه داد تا به والیبال ناشنوایان نزدیک شوم.
وی ادامه داد: از سال ٢٠١٦ با والیبال ناشنوایان در ایتالیا همکاری کردم. توانستیم به اهداف خوبی برسیم و در المپیاد ناشنوایان ۲۰۱۷و ۲۰۱۹ ترکیه مدال طلا و نقره کسب کردیم. مربی بودن برای ناشنوایان به من کمک کرد تا انسان بهتری باشم.
۲ هدف اصلی سرمربی ایتالیایی
وی درباره اهدافش با فدراسیون والیبال گفت: ارتقای جایگاه تیم ملی والیبال در آسیا و حفظ آن ۲ هدف اصلی است که این با تمرین زیاد دختران محقق می‌شود. برای ایجاد یک ساختار پایدار در سطح بالاتر باید استعدادها را شناسایی و والیبال را در تمام استان‌های ایران توسعه دهیم.
سرمربی ایتالیایی والیبال زنان در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان لازم دارید تا زنان به پیشرفت در آسیا برسند، اظهار داشت: اکنون نمی‌توان به این سوال پاسخ داد و باید زمان بگذرد.
کمپدلی درباره مدیریت رییس فدراسیون والیبال ایران می‌گوید: مدتی که در والیبال بودم برایم ارزشمند بود و توانستم برخی از دیدارهای لیگ برتر نظیر سایپا – باریج و سایپا -ذوب‌آهن را تماشا کنم. البته در ماه ژانویه (دی ماه) ایران نخواهم بود اما همچنان بازی تیم‌ها را به صورت مجازی تماشا خواهم کرد.
وی وی این را هم گفت: متوجه شدم بانوان در ایران عادت به تمرینات زیادی دارند و مصمم هستند. خیلی از دختران را دیدم که این استعدادها را دارند تا خود را به سطح بالایی از والیبال برسانند و ایران استعدادهای زیادی دارد اما هنوز موفق به دیدن لژیونرهایی چون مونا محمودی، مهتاب رحمانی و نگین شیرتری در پرتغال و مائده برهانی و مینا روستا در اسپانیا نشدم و باید با آنها دیدار داشته باشم تا بتوانم نظرم را درباره این بازیکنان بدهم. اگر بازیکنان ایرانی را به تیم‌های خارجی ببریم موفقیتی برای ایران است.
موفق به دیدن لژیونرها نشدم
سرمربی تیم والیبال زنان ادامه داد: در ایران از برخی باشگاه‌ها مانند پیکان، سایپا، باریج، ذوب‌آهن بازدید کردم و مهم بود تا ببینم که والیبال ایران چطور گسترش یافته است و دیدارهای زیادی با محمدرضا داورزنی و نایب رییس فدراسیون، فریبا صادقی آخرین مربی تیم ملی زنان، پدیده بلوری‌زاده سرمربی جوانان و میترا شعبانیان سرمربی نوجوانان داشتم و فکر کردیم تا چگونه همکاری متقابل داشته باشیم. از همان اول عنوان کردم که به دنبال قضاوت کار مربیان نیستم و می‌خواهم در ایران روش‌های جدید به کار سرمربیان قبلی اضافه کنم تا عملکرد ما بهتر شود. در آن جلسه بسیاری از مفاهیم را به اشتراک گذاشتیم و تجربه آنها برایم اهمیت دارد و برای شناخت بهتر ویژگی‌های والیبال زنان ایران و برای آنکه چگونه همه با هم به نقطه اشتراک برسیم، صحبت کردیم.
کمپدلی افزود: فریبا محمدیان نایب رییس فدراسیون و تیمش در فدراسیون والیبال بسیار باهوش هستند و می‌دانند نتایج خوب به زمان نیاز دارد و تنها قولم این است که بهترین عملکرد خودم را نشان دهم و هر آنچه در توانم دارم برای ارتقا تیم تلاش کنم.
وی افزود: با فدراسیون درباره دیدارهای تدارکاتی صحبت کردم تا بازی‌های دوستانه برای رشد والیبال زنان داشته باشیم.
برخی نظر اشتباهی راجع به ایران دارند
سرمربی تیم ملی والیبال زنان دربخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: از دیدن خیلی مسایل در ایران هیجان زده شدم و دوست داشتم تا این احساسات را در ایتالیا بیان کنم و به همه بگویم که ایران چقدر امکانات برای تیم ملی در نظر گرفته و چقدر برای رشد والیبال در ایران تلاش می‌کنند. در دنیا برخی‌ها نظر اشتباهی راجع به ایران دارند و باید بدانند که عملکرد ایران در والیبال چگونه است.
کمپدلی عنوان کرد: ترجیح می‌دهم درباره قراردادم توضیح ندهم و راجع به دستیاران هم چیزی نمی‌دانم و باید فدراسیون معرفی کند. قصد ندارم تا فردی را از ایتالیا به عنوان کمک مربی بیاورم و امکانات خوبی وجود دارد تا از آن استفاده کنم. با مربیان ایرانی همکاری نزدیک خواهم داشت که قسمتی از تیم ملی والیبال هستند. فدراسیون بین‌المللی والیبال مبلغ قراردادم را پرداخت می‌کند و فقط هزینه اسکان و تغذیه با فدراسیون والیبال است.
سرمربی تیم ملی والیبال زنان یادآور شد: از تمامی امکانات ایران هیجان زده شدم. کمپ‌های ورزشی خوبی اینجا وجود دارد. فدراسیون والیبال خیلی خوب عمل می‌کند و این شرایط به رشد والیبال زنان کمک می‌کند. از تعداد زیاد دخترانی که در ایران والیبال بازی می‌کنند تعجب کردم.
ایران کشور خارق‌العاده و زیبا
کمپدلی می‌گوید: قرارداد یکساله با ایران دارم و می‌خواهم برنامه‌ریزی داشته باشم تا در نبود من هم به پیشرفت برسند. البته با قرارداد یکساله نمی‌شود به پیشرفت دست یابیم.
سرمربی تیم ملی گفت: می‌خواهم از رییس و نایب رییس والیبال زنان تشکر کنم که تمام آن چیزهایی که احتیاج داشتم در اختیارم گذاشتند تا شناخت خوبی به والیبال ایران داشته باشم و انسان‌هایی هستند که فرهنگ و اراده قوی را برای پیشرفت دارند و این روزها همه افرادی که همراهم بودند این احساس را داشتم که در ایتالیا هستم. برای پیشرفت کردن باید خیلی خوب فکر کنیم اما باید همکاری کنیم.
وی افزود: از برخی شهرهای ایران بازدید داشتم و ایران کشور خارق‌العاده و زیبایی است و قبل از این امکان دیدن ایران را نداشتم و فرهنگ در ایران نفس می‌کشد و خیلی انرژی مثبت و اشتیاق در ایران وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا