اقتصادی

بدون تحول علمی و فرهنگی نمی‌توان به جایی رسید

محسن رضایی گفت: بدون تحول علمی و فرهنگی نمی‌توان به جایی رسید و این تحول از خانه، مدرسه و قلم آغاز می‌شود؛ اگر شما این تحولات صنعتی را در اروپا می‌بینید از نقطه‌ای به نام فرهنگ شروع شده است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، آئین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی به همراه رونمایی از پیام مقام معظم رهبری به فعالان صنعت نوشت افزار ایرانی صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

سید بشیر حسینی در این مراسم گفت: من صحبت‌های خودم را با داستان یک اتریشی به نام فلیپ لنسل شروع می‌کنم که بعد از مسلمان شدن گفت: دین اسلام پر از الگو است و من یقین دارم اگر یکی از این نمونه‌ها را غرب داشت با فضای دیگری مواجه بودیم.

وی با اشاره به جشن ۵۰ سالگی عروسک غربی باربی افزود: متأسفانه در پنجاه سال اخیر در دهه‌های مختلف و بازتولیدهای متفاوت باربی برای تمام سنین، نمونه تولید کرده است و تا سال ۲۰۰۹ به بعد با یک اتفاق جدی تر رقم خورد و پس از آن یک شعار در جامعه جهانی به راه افتاد و سبک زندگی باربی در همه جای دنیا به راه افتاد.

وی گفت: باربی آنقدر جدی و متنوع در ابعاد بزرگ تولید شد که در تمام دنیا فراگیر شد؛ یکی از مسائلی که بازار تولید و کاراکتر شخصیت‌ها به آن وسعت بخشید تم پارک‌ها بودند و اینجا بود که دنیا متوجه شد که چقدر مسئله جدی است.

حسینی افزود: متأسفانه ما در انقلاب اسلامی یک دهکده مقاومت به مردم بدهکار هستیم در حالی که فضای آن بسیار مناسب است و می‌توانیم فضاهای عملیات‌ها و شهدای ما را به صورت کامل بازسازی کنیم تا فرزندانمان با این قهرمانان آشنا شوند.

وی گفت: ما در موقعیتی که قهرمان واسوه های حقیقی بسیار زیادی داریم و تعداد «علی لندی» ها در میان نوجوانان ما بسیار زیاد است که اگر کشورهای غربی یکی از این نمونه‌ها را داشت چه کارهایی می‌توانست کند؛ پس اگر ما هم مثل تولیدات دیگر بسترهای بزرگ‌تر ایجاد کنیم و هزاران متخصص بیاوریم می‌توانیم به جایگاه درستی برسیم.

حسینی افزود: ما در منطقه ۲۲ تهران می‌توانیم یک دهکده مقاومت داشته باشیم و هیجان و معرفت در آن جریان پیدا کند.

سید بشیر حسینی در پایان صحبت‌های خود از خانواده «علی لندی» تقدیر به عمل آورد.

بدون تحول علمی و فرهنگی نمی‌توان به جایی رسید

محسن رضایی، معاون اقتصادی ریاست جمهوری به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری در این مراسم گفت: از تلاش‌های جمعی از جوانان برومند کشور در ایجاد یک حرکت نو در فضای فرهنگی کشور اسلامی تشکر می‌کنم و امیدوارم این کار ادامه پیدا کند و گسترش داشته باشد تا یک نهضت در این زمینه در سطح کودکان و نوجوانان که آینده سازان انقلاب اسلامی هستند ایجاد شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک سرمایه بزرگ اسلامی است؛ به این دلیل که عصاره همه تلاش‌های گذشته است.

رضایی گفت: شما در انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی را می‌بینید که تلاش‌های دشمن را ناموفق کرده است لذا آزادی و استقلال و مردم سالاری دینی تک شعارهایی در نهضت‌های گذشته بوده است.

معاون اقتصادی ریاست جمهوری افزود: یک بغض انباشته شده تاریخی ۳۰۰ ساله پشت این انقلاب وجود دارد و ملت ایران می‌خواهد به نقش تاریخی خود در جهان اسلامی عمل کند.

رضایی گفت: انقلاب اسلامی آغازگر تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، علت این مقاومت سنگین برای رسیدن به آینده بسیار درخشان است.

وی افزود: بدون تحول علمی و فرهنگی نمی‌توان به جایی رسید و این تحول از خانه، مدرسه و قلم آغاز می‌شود؛ اگر شما این تحولات صنعتی را در اروپا می‌بینید از نقطه‌ای به نام فرهنگ شروع شده است و باید قبول کنیم بخش عظیمی از مبارزه ما در فرهنگ است که باید از قلم و مدرسه آغاز شود.

معاون اقتصادی ریاست جمهوری افزود: فاصله ملت‌ها و حقیقت یک پرده نازک است، تمام تلاش دنیا در مقابل انقلاب ما این بوده است که با سراب سازی ها بین ملت و انقلاب فاصله بیاندازد که ما باید با تلاش و همت این پرده را کنار بزنیم.

رضایی گفت: دنیا از طریق این صنایع خلاق دو کار می‌کند ابتدا اینکه منافع و درآمد بسیار زیادی را کسب می‌کند و دوم اینکه تفکرات و ایدئولوژی‌های خود را از طریق همین عروسک‌ها به دنیای مظلوم جهان صادر می‌کند.

وی افزود: انسانیت امروز با استعمار جدیدی مواجهه است؛ تمام این فشارها به این دلیل است که بگویند شما نمی‌توانید.

تولید با کیفیت «نوشت‌افزار» برای کشور مایه افتخار است

در ادامه این مراسم از متن پیام رهبری توسط خانواده شهید مصطفی احمدی روشن، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، رضا فاطمی امین، وزیر صمت و جمعی از فعالان حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی رونمایی شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با ابراز خرسندی از اقدام افتخار آفرین تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، تولید با کیفیت این محصول را برای هر کشوری مایه افتخار دانستند.

متن پیام رهبر انقلاب که صبح امروز در آئین پاسداشت جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی منتشر شد به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید باکیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه افتخار است. از اینکه مجموعه‌هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام‌های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله.

استمرار بر رونق تولید نوشت افزار ایرانی

رضا فاطمی امین، وزیر صمت در این مراسم گفت: دو نکته مهم در رویداد امروز وجود دارد؛ ابتدا اینکه صنایع خلاق با ذهن و فکر و ایده در ارتباط است و اگر ما در این صنایع به پیشرفت خوبی برسیم می‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

وی افزود: زمانی که نام از صنایع خلاق می‌بریم رویکرد اهداف فرهنگی است و باید تلاش کنیم که صنایع خلاق و تولید نوشت افزار رونق داشته باشد و این کاری است که ما در وزارت صمت دنبال می‌کنیم.

وزیر صمت گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد شخصیت‌هایی که در نوشت افزار استفاده می‌شود ایرانی است و این نشان دهنده افزایش سهم تولیدات است؛ در حال حاضر ۱۰۰ شرکت در این حوزه ثبت شده و فعال هستند.

وی افزود: در اصلاح ساختاری که دو ماه پیش در وزارت صمت ایجاد کردیم با جلسه امروز کاملاً مرتبط است و قرار است که نسبت به رونق و تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی استمرار داشته باشیم و تمام توان خود را خواهیم داشت که در تولید و صادرات این محصولات تلاش کنیم.

در پایان این مراسم از جمعی از فعالان حوزه تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی که در حوزه برندسازی، اشتغال‌زایی و تولید نوشت افزار فارسی فعالیت داشته از جمله محمودرضا صنعت کار با برند سفیر، وحید شجاعی نیا با برند کیان، امین تویسرکانی با برند البرز، حسین برخوردار با برند آریا، حسن زمان وزیر، مدیرعامل مجموعه قاصدک که در زمینه تولید محتوا و شخصیت سازی بومی فعالیت داشته، محمود کلانتری و وحید گرایلی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا