اقتصادی

بانک مرکزی روسیه: مهمترین هدف دهه آینده یکی شدن با بازار چین است

استراتژی توسعه جدید روسیه نشان می‌دهد مقامات این کشور یکپارچه‌سازی بازار مالی خود با بازار مالی چین را به مهم‌ترین اولویت خود تبدیل کرده‌اند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، استراتژی توسعه جدید روسیه نشان می‌دهد مقامات این کشور یکپارچه‌سازی بازار مالی خود با بازار مالی چین را به مهم‌ترین اولویت خود تبدیل کرده‌اند.

در سندی که روز دوشنبه توسط کابینه وزرای روسیه و بانک مرکزی این کشور منتشر شد آمده است: اولویت ما توسعه یکپارچه‌سازی با بازارهای آسیا و اول از همه بازار مالی چین می‌باشد. به کمک بانک مرکزی روسیه فعالیت‌های یکپارچه‌سازی بازارهای مالی روسیه و چین ادامه خواهند یافت.

این سند استراتژی بازار روسیه تا سال ۲۰۳۰ را با هدف تشکیل یک زیرساخت مستقل روس-چینی برای تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران روسی و چینی به بازار اوراق و بازار مالی هر دو کشور، تعیین می‌کند. طبق این استراتژی سهم ارزهای ملی دو کشور در پرداخت‌های دو جانبه افزایش خواهد یافت.

در همین زمان این سند تاکید می‌کند که روسیه به دنبال یکپارچه‌سازی مالی خود با سایر کشورهای آسیایی به جز چین هم می‌باشد.

طبق این سند استرتژیک برای افزایش نقش مسکو به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی برنامه‌هایی برای تسهیل واسطه‌های مالی روسیه با بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی طراحی شده است.

کد خبر 5303804

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا