تجارت

بازسازی ساختمان؛ وقتی باید طرحی نو درانداخت!

وقتی به نقطه‌ای برسید که دیدن در و دیوار خانه توی ذوقتان می‌زند، احتمالاً معنایش این است که باید تغییری ایجاد کنید. بااین‌حال چطور باید چنین تغییری ایجاد کرد؟

به گزارش بازرگانی ناظم نیوز، آیا تا به حال به فکر بازسازی ساختمان افتاده‌اید؟ اصلاً آیا ضرورتی برای انجام این کار احساس کرده‌اید؟ اغلب ما از تکرار و یکنواختی دل خوشی نداریم! به همین دلیل دل‌زدگی از محیط خانه‌ای که سال‌هاست در آن زندگی می‌کنیم، نباید اسباب تعجب یا نگرانی باشد. اینکه هر از گاهی هوس کنید تغییراتی در فضای خانه به وجود بیاورید، از ذات تنوع‌طلب آدمی ناشی می‌شود. هم‌زمان با فکر کردن درباره بازسازی خانه احتمالاً به یاد دردسرها و هزینه‌های این کار افتاده‌اید. مواردی که شاید باعث شده باشند خیلی زود فکر انجام این کار را از سرتان بیرون کنید. بااین‌حال نوسازی خانه، لزوماً به معنای گرد و خاک به پا کردن نیست! گاهی اجرای موردی پروژه‌هایی مثل ساخت روف گاردن یا نصب شیشه استین گلس نیز نمای خانه را از این رو به آن رو می‌کند!

بازسازی ساختمان؛ اعمال تغییر با حداقل دردسر!

در بیشتر مواقع، نیاز ذاتی افراد به ایجاد تغییر و تحول است که آن‌ها را به بازسازی ساختمان سوق می‌دهد. وقتی به نقطه‌ای برسید که دیدن در و دیوار خانه توی ذوقتان می‌زند، احتمالاً معنایش این است که باید تغییری ایجاد کنید. بااین‌حال، ایجاد تغییر مستلزم صرف وقت، انرژی و هزینه است. چطور باید چنین تغییری ایجاد کرد؟

یک راه این است که از منزل فعلی‌تان به مکان جدیدی نقل‌مکان کنید. خیلی هم عالی! اما حتماً می‌دانید پیدا کردن مکانی که باب میلتان باشد، کار آسانی نیست. ضمن اینکه باید برای فروش یا اجاره مکان فعلی نیز راهی پیدا کنید. تازه همه این‌ها فقط یک طرف ماجراست؛ دردسرها و بعضاً مصیبت‌های اسباب‌کشی هم که دیگر جای خود دارد!

راه دوم، ایجاد تغییرات عمیق و بنیادین در خانه مثل تخریب دیوارها، کم و زیاد کردن ستون‌ها و … است. این راه هرچند در مقایسه با راه اول، کم دردسرتر است، اما باز هم باید بابت آن هزینه زیادی متقبل شوید. علاوه بر این اجرای پروژه‌هایی از این قبیل، معمولاً زمان زیادی طول می‌کشد. پس حداقل باید چند هفته را با به‌هم‌ریختگی خانه و گرد و خاک کنار بیایید. شکی نیست که انتخاب هر کدام از دو راهکار قبلی در جای خودش می‌تواند اقدامی منطقی باشد. اما بیشتر اوقات، بازسازی ساختمان در مقیاس محدود، ایده بهتر و آسان‌تری در مقایسه با آن‌هاست. همان‌طور که گفتیم نصب شیشه استین گلس و اجرای روف گاردن، دو پروژه کوچکی هستند که تغییر چشمگیری در نمای خانه ایجاد می‌کنند. ضمناً فراموش نکنیم که بازسازی ساختمان، ارزش ملکتان را نیز حسابی بالا می‌برد!

بازسازی ساختمان؛ وقتی باید طرحی نو درانداخت!

اجرای روف گاردن، تجربه‌ی یک تغییر سبز!

یکی از مهم‌ترین دلایل دلگیر بودن سکونت در شهر، زندگی در ساختمان‌های سیمانی و به دور از فضای سبز است. با این‌حال، با اجرای روف گاردن می‌توانید فضای سبز را به خانه بیاورید. فضای باز در اغلب واحدهای آپارتمانی معمولاً به‌طور بهینه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تراس، بالکن یا پشت‌بام در بیشتر اوقات، صرفاً جایی برای آویزان کردن رخت‌های شسته شده هستند. آیا تا به حال به این محیط باز به چشم فرصتی برای ایجاد فضای سبز فکر کرده‌اید؟ احتمالاً نه!

اجرای روف گاردن، راهکاری عالی برای ایجاد یک فضای سبزِ دنج و دلگشا در آپارتمان شماست. تبدیل فضای باز پشت‌بام به یک پارک شخصی چندنفره، ایده‌ای نیست که به همین سادگی بتوانید از آن بگذرید. روف گاردن که به آن بام سبز هم می‌گویند، فضایی مفرح و زنده را در اختیارتان قرار می‌دهد. فضایی که هم برای خلوت کردن و هم برای برگزاری میهمانی‌های صمیمانه می‌تواند بهترین مکان ممکن باشد.

اینکه در ساخت روف گاردن، قادر به انجام چه اقداماتی هستید، به ساختار و مساحت فضای باز آپارتمان بستگی دارد. بااین‌حال باید بدانید که ایده خوب می‌تواند از کوچک‌ترین فضاها نیز یک شاهکار سبز خلق کند. بنابراین بهتر است مراحل ساخت بام سبز، یعنی از فاز ایده تا اجرا را به افرادی محول کنید که از تخصص لازم در این زمینه برخوردار هستند. سپردن کار به اهلش، قاعده‌ای همیشگی و ثابت است که باید آن را در همه پروژه‌های بازسازی ساختمان رعایت کنید.

بازسازی ساختمان؛ وقتی باید طرحی نو درانداخت!

پارتیشن شیشه‌ای

آزادی عمل در چیدمان فضا با استفاده از حائل‌های متحرک و قابل‌حمل، مهم‌ترین دلیل استقبال بازار از پارتیشن شیشه‌ای است. پارتیشن‌ها اگرچه بیشتر در محیط‌های اداری کاربرد دارند اما در محیط منزل نیز می‌توانید موارد زیادی برای استفاده از این دیواره‌های شفاف پیدا کنید.

به‌طور کلی اساسی‌ترین کارکرد پارتیشن شیشه‌ای، تفکیک فضا و فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده بهینه از آن است. به‌عنوان مثال اگر تصمیم دارید فضای آشپزخانه یا سالن غذاخوری منزل را از دیگر مناطقِ آن مثل سالن پذیرایی جدا نمایید، به جای دیوارکشی بین آن‌ها می‌توانید از پارتیشن یک یا چندتکه استفاده کنید. پارتیشن شیشه‌ای بعضاً جایگزین مناسبی برای اتاق شیشه‌ای است زیرا می‌توانید از طریق ادغام چند پارتیشن، فضای شیشه‌ای محصوری مثل یک اتاق بسازید.

توجه داشته باشید که اتاق‌ها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای که در ادارات و محیط‌های سازمانی نصب و اجرا می‌شوند، اغلب از نوع آکوستیک هستند و با جلوگیری از نفوذ سروصدا به درون محوطه، محیطی آرام و به دور از آلودگی صوتی را پدید می‌آورند.

بازسازی ساختمان؟ کاژه کار را برایتان آسان می‌کند!

کسب نتیجه مطلوب از فرایند بازسازی ساختمان فقط زمانی حاصل می‌شود که از ایده تا طراحی و اجرای کار به‌درستی پیش برود. آیا خواهان انجام یک بازسازی اساسی هستید؟ یا شاید هم پروژه‌هایی مثل اجرای روف گاردن یا نصب استین گلس را گزینه مناسب‌تری بدانید. فرقی ندارد! در هر حالت مهم این است که با صرف حداقل زمان و هزینه، بهترین نتیجه را بگیرید. مجموعه کاژه به پشتوانه سال‌ها تجربه در حوزه معماری و طراحی دکوراسیون ساختمان، آماده‌ی اجرای موبه‌موی خواسته‌های شماست. به مشاوره بیشتری در این زمینه نیاز دارید؟ سؤالاتتان را با کارشناسان کاژه در میان بگذارید!

برای مشاوره و سفارش با اطلاعات تماس کاژه ارتباط برقرار کنید.

۸۸۴۹۲۳۱۴ – ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶ – www.kajeh.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و ناظم نیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا