تجارت

بازدید از فضاهای ممنوعه کاخ گلستان در قالب تور مجازی

مدیر کاخ گلستان از برپایی تور مجازی بازدید از کاخ و بخش های ممنوعه آن در قالب تور مجازی و در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

آفرین امامی رئیس کاخ گلستان به خبرنگار ناظم نیوز گفت: برای اولین بار توانستیم تور مجازی به زبان انگلیسی و فارسی را برای بازدید از همه بخش‌های مربوط به کاخ گلستان راه اندازی کنیم در نمایشگاه گردشگری تهران این تور مجازی رونمایی شده است و در سایت کاخ نیز این تور به زبان فارسی قابل استفاده بوده و تا چند روز دیگر نسخه انگلیسی آن نیز بارگزاری می‌شود.

وی گفت: بازدیدکنندگان از این تور مجازی می‌توانند بخش‌هایی از این کاخ را ببینند که امکان بازدید عموم برای آنها وجود ندارد یا ورود به آنها ممنوع است به عنوان مثال مردم تنها می‌توانند طبقه همکف شمس العماره را ببینند اما در این تور مجازی امکان بازدید از طبقات دیگر آن فراهم است. همینطور می‌توان در قالب این تور به بخش‌های دیگر کاخ سفر کرد.

امامی گفت: در بخش دیگری از این تور مجازی امکان بازدید از تابلوها وجود دارد به نحوی که بازدیدکننده تابلوهای معروف کاخ را رو در روی خود می بیند و می‌تواند جزئیات آن را نیز مشاهده کند. دیدن تابلوها در فاز اول قرار دارد و در فاز بعدی این اتفاق برای دیدن جزئیات همه اشیای کاخ وجود دارد البته در حال حاضر نیز می‌توان این اشیا را دید اما از فاصله‌ای دورتر.

رئیس کاخ گلستان گفت: تور مجازی نمایشگاه به گونه‌ای طراحی شده که امکان افزایش محتوا برای آن وجود دارد و می‌توان فاز به فاز آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه ایده ایجاد تور مجازی برای کاخ گلستان در دوران کرونا شکل گرفت گفت: در غرفه کاخ گلستان که تا پایان نمایشگاه گردشگری برپاست هر روز تابلوهایی از نسخ خطی و نقاشی‌های کاخ در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا