راه و مسکن

بارش و سیلاب موقت در ۹ استان کشور

ناظم نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی از بارش شدید باران از فردا (چهارشنبه) و تداوم آن تا روز جمعه در ۹ استان کشور خبر داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب و آب‌گرفتگی معابر خواهد شد.

به گزارش ناظم نیوز «فریبا گودرزی» امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت آب‌و هوایی کشور افزود: از فردا تا روز جمعه و هم‌زمان با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و شمال خوزستان، جنوب اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان، شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات برف همراه با تندباد خواهیم بود.
وی ادامه‌داد: امروز نیز در اکثر نقاط کشور جو پایدار انتظار می‌رود و در مناطق صنعتی و پرتردد شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، فردا بارندگی‌ها در خوزستان، بوشهر، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس و هرمزگان خواهد بود و روز پنجشنبه بارش‌ها در این مناطق شدت بیشتری خواهد گرفت و گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب کشور مانند خوزستان و مناطق مرکزی مانند اصفهان و استان مرکزی و سیستان و بلوچستان را در بر می‌‍‌گیرد.
گودرزی بیان‌داشت: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور بجز شمال غرب و تا حدودی غرب شاهد بارندگی خواهیم بود و بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور شدت بیشتری خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: بارش‌ها در این مدت در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.
گودرزی اظهار داشت: امروز آب‌های خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.
وی خاطرنشان‌کرد: برای تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دمای پایتخت ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما یک درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا