ورزشورزش های رزمی

ایران با کسب ٣٩ مدال بر بام آسیا ایستاد/ پوکر قهرمانی کامل نشد

پرونده رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی آسیا در حالی با قهرمانی کاراته کاهای ایران به پایان رسید که شاگردان هروی در چهارمین حضور متوالی خود در دیدار پایانی کومیته، موفق به کسب طلا نشدند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، این دوره از مسابقات شنبه ۲۷ آذرماه با حضور ۴۵۷ کاراته کا از ۲۳ کشور به میزبانی قزاقستان در شهر آلماتی و در مجموع سه ردهای سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان آغاز و عصر امروز با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

کاراته ایران که با ۶۴ کاراته کا در همه رده سنی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده بود در مجموع با ۳۹ مدال موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و بالاتر از همه مدعیان بر بام آسیا ایستاد .۱۵ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۵ برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران در این دوره از بازی‌ها بود.

در جدول توزیع مدال‌ها بعد از ایران، قزاقستان میزبان با ۱۰ طلا، ۹ نقره و ۱۳ برنز نایب قهرمان شد و ژاپن با ۸ طلا، یک نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های اردن با سه طلا، ۵ نقره و شش برنز، کویت با سه طلا، سه نقره و ۷ برنز، ویتنام با سه طلا و یک برنز، عربستان با ۲ طلا، شش نقره و ۱۱ برنز در مکان‌های بعدی ایستادند.

نقره کومیته تیمی برای ایران

آخرین مسابقه‌ای که در این دوره برگزار شد، کومیته تیمی بود. تیم ایران که در سه دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شده بود، با هدف کسب طلای چهارم و پوکر قهرمانی وارد این مسابقات شد و به خواسته خود رسید. این تیم روز گذشته پس از برتری ۳ بر صفر مقابل اردن و چین تایپه راهی فینال شد و امروز برای کسب مدال طلا به دیدار قزاقستان میزبان رفت.

در اولین مبارزه این دیدار سجاد گنج زاده ۷ بر ۶ در یک مبارزه نزدیک، نتیجه را حریف واگذار کرد. ولی مهدی خدابخش با برتری قاطع مقابل رقیب کار را به تساوی کشاند. در ادامه ذبیح الله پورشیب ۵ بر ۴ مغلوب رقیب شد و میزبان ۲ بر یک در مجموع پیش افتاد. در مبارزه سوم هم کیوان بابان نتیجه را به رقیب واگذار کرد تا تیم ملی ایران با نتیجه ۳ بر یک مقابل رقیب بازنده شده و به نشان نقره دست پیدا کنند.

مدال آوران ایران:

طلا:

ساجده جهانشاهی (کاتا انفرادی نوجوانان) ملیکا عزتی (کاتا انفرادی جوانان)، فاطمه زهرا سعید آبادی (وزن ۵۴- کیلوگرم نوجوانان) کاتای تیمی جوانان (امیر حسن معین الدین، ابوالفضل شیخ شعاعی و ابوالفضل فرامرزپور)، ابوالفضل همدم جو (وزن ۵۱- کیلوگرم نوجوانان)، سید علی موسوی نور (وزن ۷۰- کیلوگرم نوجوانان)، حدیثه جمال (کاتا انفرادی امید) فاطمه بداق (وزن ۵۹- کیلوگرم)، سارینا فتحی (۵۹+ کیلوگرم جوانان)، آتوسا گلشاد نژاد (وزن ۶۱- کیلوگرم)، مبینا حیدری (وزن ۶۸- کیلوگرم)، علیرضا حیدری (وزن ۷۵- کیلوگرم) و محسن صفرنژاد (وزن ۸۴+ کیلوگرم)، ذبیح الله پورشیب (وزن ۸۴- کیلوگرم)

نقره:

امیر حسن معین الدین (کاتا انفرای جوانان) پارسا محمدی (وزن ۷۰+ نوجوانان)، ستایش نادری (وزن ۵۳- کیلوگرم جوانان)، متین زارع (کاتا انفرادی امید)، آیدا خوشبختی (وزن ۶۸+ کیلوگرم)، کاتای تیمی مردان (شهرجردی، زند، فرامزمهر)، مبینا حیدری (۶۸- کیلوگرم)، صالح اباذری (۸۴+ کیلوگرم) و علی مسکینی (۶۰- کیلوگرم)، کومیته تیمی (گنج زاده، اباذری، عاشوری، بابان، پورشیب و آسیابری)،

برنز:

علی حاجی زاده (کاتا انفرادی نوجوانان)، شهدا پور سلیمانی (وزن ۵۷- نوجوانان)، یلدا بیرانوند (وزن ۴۸- کیلوگرم جوانان)، محمد حسین شیر صفت (وزن ۵۵- کیلوگرم)، امیررضا برزویی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، هادی کیانی (وزن ۶۷- کیلوگرم)،زهرا بنیانی (وزن ۵۵- کیلوگرم)، ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی (کاتای انفرادی)، کاتای تیمی بانوان (تقی پور، جعفرزاده و قاضی زاده)، طراوت خاکسار (وزن ۵۵- کیلوگرم)، لیلا برجعلی (وزن ۶۸+ کیلوگرم)، رزیتا علیپور (وزن ۶۱- کیلوگرم)، علی اصغر آسیابری (وزن ۷۵- کیلوگرم) و پوریا اقدسی (وزن ۵۵- کیلوگرم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا