آموزش و پرورش

اولویت پایه‌های ابتدایی در بازگشایی مدارس

بندرعباس - سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به نیاز حضور دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی در مدرسه، اولویت بازگشایی نیز با آن‌ها خواهد بود.

به گزارش ناظم نیوز، میترا تیموری صبح پنجشنبه در آئین نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در استان هرمزگان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شاهد برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های غیر حضوری طی مدت اخیر نشان دهنده کاهش کیفیت آموزش است اما با توجه به اینکه سلامت معلمان و دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد، همچنان آموزش‌های مجازی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مدیریت بیماری کرونا به واسطه واکسیناسیون عمومی، عنوان کرد: امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که امکان بازگشایی مدارس فراهم شود.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، حضور نداشتن دانش‌آموزان در کلاس را باعث صدمات جبران ناپذیری دانست و بیان داشت: تعلیم وتربیت دانش‌آموزان در شرایط کنونی دچار چالش شده است؛ چراکه با این شرایط، شور و اشتیاق گذشته در میان دانش‌اموزان و والدین آن‌ها نسبت به مدرسه وجود ندارد.

تیموری با اشاره به فقر مطلق ۷۰ درصد از دانش‌آموزان سطح جهان طی زمان ارائه آموزش‌های مجازی، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود آموزش غیر حضوری و یا نیمه حضوری زمان زیادی به طول انجامد که می‌تواند در دراز مدت نقش مهمی در جامعه داشته باشد.

وی سلامت دانش‌آموزان را دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و مطرح کرد: تمام سعی و تلاش ما رعایت کامل اصول بهداشتی برای بازگشایی گام باگ و تدریجی مدارس است.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به نیاز حضور دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی در مدرسه، اولویت بازگشایی نیز با آن‌ها خواهد بود. پس از آن شرایط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بررسی خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که از اولی می‌خواهیم که سیستم اموزشی را برای رعایت اصول بهداشتی همراهی کنند، گفت: در صورت همکاری اولیا با سیستم آموزشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط معلمان می‌توان برای بازگشایی مدارس و بازگشت شور و نشاط به آن‌ها امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا